My heart My life

Alla inlägg den 20 september 2013

Av Linda - 20 september 2013 10:53

Ja jag kan inte säga annat att allt känns så bra just nu. Jag är glad min ex make stod på sig ang ett möte med barnen. För ja det känns bra. Hon kommer aldrig ta mamma rollen & hon kommer vara där som en extra vuxen i barnens liv. Och just det är väldigt viktigt för mig. Och att vi har en bra kontakt eftersom just barnen är involverade. Jag vet precis hur det är att vara den "andra" & ha usel kontakt med mamman till barnet. Det är inte alls lätt & det märker ju också barnen. Sedan låter jag allt det andra ligga begravet. Jag kommer aldrig förlåta & det är inte så konstigt. Men känns ändå bra att ha allt sådant bakom mig. Gjort är gjort & jag mår alldeles fantastiskt. Jag har verkligen växt som person känner jag. Och jag tror att detta kommer fungera. I alla fall om avtalen respekteras & att jag blir respekterad som barnens mor. Detta blir bra & det känns så. Känns faktiskt som hela livet bara går ett håll & det är uppåt    Det som inte tar kål på en gjör en starkare    Och det har det sista året verkligen gjort. Jag känner mig starkare & gladare än jag nog nånsin gjort!


 Natten till idag var också något bättre. I natt var det i alla fall inte timmar av tröst. Lite klapp & kos så var Noah nöjd & somnade om. Förutom en händelse att Noah ramlade ur sängen då    Stackars liten. Men gick tack & lov bra. Och Isak sov hela natten igenom och faktiskt till halv sju. Jag & Noah var uppe kvart över fem    Men men en något förbättring. Fast nu är den äldste på g med förkylning. Än så länge lite snuvig & tätt bara. I kväll ska barnen till sin far & stanna där tills i morgon. Just för att jag ska få en lugn natt & ha möjlighet att gå en sväng på marknaden på lördag förmiddag. Annars hade jag inte åkt dit just för att barnen är sjuka. 


 Just nu väntar jag i spänning på om jag får nån nyckel till lägenheten eller inte. Hoppas det för då tror jag att jag ska köra lite kartonger dit just för att underlätta det stora lasset. Längtar så in i bomben & bara en vecka kvar tills vi kan säga hejdå slussen & den härliga grannen under   Om en timme ca ringer jag & kollar om besiktningen är klar. Åå vad jag hoppas!!!! 


Ha en trevlig dag!!!!

Skapa flashcards