My heart My life

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2013

Rubrik saknas

Av Linda - 19 oktober 2013 20:10

Ja åter en ny lördag kväll. Haft min familj på matbesök.. Tur jag har dom    Då slipper jag sitta helt ensam i alla fall.. Eller nu är jag ju det förutom mina älskade barn som sover    Funderar mer och mer på om det inte är dags att lämna denna lilla "stad" vid namn Töcksfors. Undrar om det egentligen finns så mycket kvar för mig här? Men nu är det ju så här att jag kan inte flytta på barnen igen.. Inte än i alla fall.. Och jag kan inte lämna landet utan då måste jag flytta inom det. Känner mer & mer att det kanske är dags för en helt ny start på livet.. Men här har barnen sin familj.. Isak sitt dagis & allt det där.. Och jag har fast jobb... Fast verkar inte specielt saknad där heller... Hur mår jag idag? Skit... Men min mur byggs högre & högre & jag klarar mig genom detta också.. Men ja...jag är besviken.... Börjar ju förstå vad jag duger till & inget annat....  Jag förstår att folk tar avstånd... Herregud, jag kan ju inte göra nåt för jag har jämnt barn.. Verkar som om det är så... Och ja. tänka sig.. Jag har barn.. två små underbara barn & båda med väldigt mycket energi.. Men ska det att man är ensam med barn innebära att man inte kan hitta på nåt? Barnen går att ta med sig.... 

 Vet inte vad jag gjort men nåt är det tydligen....

 Och när vi är inne på detta med barn.. Har ju berättat om den läkartiden jag hade med Noah i tisdags. Igår fick jag ett telefonsamtal, fick tid nu på måndag till barnläkare i Karlstad & enligt remiss med förtur. Är det nu jag ska börja oroa mig? Eftersom det är förtur? Och med det kommer tankarna... Och så börjar funderingarna.. Löjligt kanske men så är det.. Jo då tänker jag lite så här.. Okej Noah är ju vaken & pigg & allt det där.. Men tänk om exempelvis att hjärnan växer snabbare än själva huvudet? Vad händer då? Haha gud jag vet men man får lite konstiga tankar.. Men seriöst.. tänk om dom skulle hitta nåt fel, att det inte visar sig nu men att det är nåt som blir senare? Jag vet jag nog oroar mig i onödan.. men när man sitter ensam med sina tankar gör man det.. Och inte direkt nån att prata med heller...  Och så är jag lite orolig över väglaget på måndag.. Har fortfarande sommardäck på & ingen möjlighet att få tag i vinterdäcken förrän till veckan.. Hoppas verkligen inte det snöar! Återstår att se.. Onödigt att oroa sig över det också.. Allt löser sig.. Men men nåt positivt är att jag är manad & laddad inför den kommande veckan   

 Men ska berätta lite hur det är att vara ensam med två små barn & hur det kan gå till & så med hur vi bor idag. Jo för det första skulle vi till affären. Det var minus & skulle starta bilen före. Och ta ut sopor. Så då fick jag stoppa Noah i vagnen, tack & lov går ju Isak. Då gick vi först till parkeringen. Startade bilen för att sedan gå tillbaka till lägenheten, hämta sopor & gå helt bort till andra änden för att slänga sopor. Så var det tillbaka till lägenheten, stoppa in vagnen. Låsa dörren & ta med barnen till parkeringen. Svett redan då för allt var så omständigt. Jo kom oss till affären. Allt gick bra där. Men kände redan när jag betalade, hur f ska jag lösa det med att få varorna in när jag också har Noah att bära på.. Kom till parkeringen, Noah bärde jag, med en tung påse i samma arm som honom.. Och två andra i den andra. Jo förstår ni. Noah glider ur. Var bara att släppa allt & på nytt sätta honom på ordentlig plats & nya tag med påsarna. Men var inte många metrar innan det behövdes göras på nytt.. Det där med att gå flera gånger är inte aktuellt. Och det roliga just i det ögonblicket var att flera av grannarna här såg mig. Och till sist satte jag från mig två av påsarna & gick flera gånger. Och då satt den ena av dom & skrattade. Haha jaa jag kan bara ana hur jag såg ut   Skrattade jag också & ryckte på axlarna. Jag kunde faktiskt gått två gånger    Men uuh ska inte handla när jag har med barn! Inga problem att ha med dom, men bärandet gör det svårt. 


Nej nåt mer på hjärtat & från huvudet har jag inte just nu. Och allt kan man inte skriva här & så är det bara.. Snart ut med Gizmo & sen tar jag nog kvällen.. Barnen skulle absolut upp vid fem... Men men så är det & jag tar vara på varje minut för vet ju det att nästa helg är jag hel ensam igen. Så att dom ska upp vid fem gör mig inte så mycket. Och jo tack till min granne som var så snäll & kom & frågade om Gizmo ville med på promenad    Det uppskattas stort då det är svårt att gå nån långpromenad när jag har båda barnen hemma. Tusen tusen tack!!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards