My heart My life

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2013

Tisdag

Av Linda - 22 oktober 2013 19:16

Ja då var denna tisdag (äntligen) över. Har haft båda trollen hemma idag & självklart har det regnat hela jäkla dagen   Så har varit en rätt lång dag. En sådan dag man önskar man kunde åka & jobba istället   Men men dagen gick den också om än med lite gnäll & tjafs. 

Jo i alla fall igår åkte jag med Noah till Karlstad. Syrran var ju med förstås. Just för att Noah inte är så rolig att ha med i bilen på långtur. Jo kom dit & till nåt som heter så fint barn & ungdoms medicinsk avdelning. Man reagerar ju lite på namnet. Och jodå denna mannen tar in oss och typ skakar på huvudet & skrattar. Menade på att så himla brått var det ju inte & att detta i stort sett var en onödig resa. Och detta sade han bara genom att se min son    I alla fall pratade vi lite & han förklarade att detta kunde bero på tre olika scenarior. Ett, att vävnaden i skallbenen växt ihop så benen inte kunde expandera (typ det jag oroade mig för) men att sådana barn var underutvecklade. Alltså inte Noah. Nr två var att det helt enkelt inte fanns vävnad vid skallbenen men då skulle detta vara medfött & att skallen skulle se jättekonstig ut typ som en fyrklöver. Åter igen inte min son    Och tredje & sista. Att det var genetiskt, ärftligt. Att vi helt enkelt är olika som människor & att skallarna också är det. Han kom med ett exempel. Om du mäter längden på 100 människor får man ett medel. Dvs att om du är väldigt lång eller kort jämfört med medlet är det nåt fel på dig, även om det alltså inte är det. Alltså lite förklarning på hur kurvan funkar. Och så menade han att det var med Noah. Och det ser jag ju själv, att man är olika. Hans bror har ett huvud som fotboll & är en bastant grabb. Medans Noah är lite mindre i allt mot vad hans bror är. Inte så konstigt om Noah inte kan ärva några mössor av sin bror    Så totalt var vi inne i en kvart eller nåt. Men om det inte hände nåt med kurvan, att han fortfarande sjunker fick det bli mera koll. Och självklart om hans utveckling stannar upp eller att man märker nåt annat skulle vi reagera. Men utöver detta var det alltså inget att oroa sig för & en ja totalt onödig resa. Men men då har man kollat upp det. 

 Och igår när barnen var hos sin far tog jag med mig Mariann på en liten "shopping" runda. Nu ska jag börja mitt springande igen & behövde lite kläder till det bland annat. Efter ha varit på några andra affärer blev det alltså en tur på sportshoppen. Och tack & lov fick vi syn på en tjej/dam som vi känner & som vi vet kan lite om löparkläder. Så jag frågade henne om hjälp till just det. Blev en hel outfit med allt som hör till (utom skor). Och när hon då rekommenderade en 38 i byxorna blev jag så otroligt paff & glad. Och med hela kittet på som passade perfekt såg jag också själv vilken skillnad som blivit. Men klart att så många kilo gör ju skillnad. Och inte har jag kämpat för ett enda av dom. Visst mådde väl inte så bra just då men ändå är jag riktigt nöjd. Och nu vill jag springa & röra på mig för att få upp kondisen & få bort sista sladdret    Och har ett mål & det är en siffra jag vill se på vågen. Inte många kilona dit men jag vill dit & sedan är jag nöjd. Är nöjd nu också, inte det. Men just det sista sladdriga jag vill ha bort. Och efter att ha köpt hela kittet känner jag mig super motiverad & igång. Blev alltså löpartights, undertröja, microfleece tröja, ullsockar, handskar & mössa. Ska ta kort i morgon innan jag springer min runda   I alla fall efter shoppingrundan & efter att ha hämtat hem barnen så hade jag så sjukt ont i halsen. Då visste jag att nu var det kört. Nu klarade jag mig inte undan nån förkylning. Men började min dunderkur igår så fort jag kom hem. Natten var ingen höjdare då halsen värkte. Men åå vad dom funkar! För idag har jag inte märkt mycket av det alls. Tröttare än vanligt, men det kan ju lika gärna vara vädret. Eller att vi faktiskt sov till halv sju   

 Ska ta en grej till innan jag avslutar då det blir väldigt mycket text. Varför vara så smarta att sätta en elkontakt brevid telefonjacket? Jag har införskaffat ett riktigt bredband i stället för det mobila. Just för att det inte blev nån större skillnad i pris. Och fick detta igår. Men jag hatar, jag verkligen hatar att det inte finns ett eluttag bredvid jacket. För då måste jag med andra ord ha en förlängningskabel liggande i öppningen till köket.. Grr & det stör mig för den blir ju bara ivägen & så har jag ju en liten pillejöns som inte kan låta sådant ligga.... Och idag beställde jag mig en frysbox. Frysen här är minimal & jag vill helst baka mina egna bröd. Och det får inte plats. Och så närmar sig julen. Och då blir det ju lussekatter & sånt. Så kände att det var en välbehövlig investering. Och var på rea också. Så återstår det att se hur jag ska placera den då det åter är problem med eluttag. 

 Har mycket mera på hjärtat egentligen, men det får vi ta en annan dag. I morgon är en ny dag. Fisen ska på dagis & jag ska fixa skatboet till hår   


Ha en fin kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards