My heart My life

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2013

Är det möjligt!?!

Av Linda - 23 oktober 2013 20:12

Kommer ni ihåg den före detta grannen jag hade? Jag har kontakt med dom som tagit över efter mig. Och nu har hon nog fullständigt förlorat det lilla vettet (om det fanns nåt från början) hon hade kvar. Hon bråkar med dom hela tiden. Det är slag i golvet för minsta lilla. Vi pratar om ett par i 50 åren som bor där. Och det senaste nu är att nu har hon polisanmält mannen för att han kom ned till henne & frågade vad hon höll på med när slagen i golven kom. Jag tycker fruktansvärt synd om dom som får uppleva saker mycket värre än vad jag fick. Men dom verkar kunna stå på sig så henne klarar dom nog galant. Men vad jag inte förstår, varför slänger inte föreningen ut henne en gång för alla? Varför ska en enda person kunna förstöra ett helt grannområde? Ofattbart!

 Nog om det. Glad jag slipper henne & att vi kommit oss bort därifrån. Annars idag har det ja regnat, regnat & regnat. Och idag har jag kört fram & tillbaka hela dagen känns det som    Men man ställer upp för sina vänner!    Och jo. körde Isak till dagis, lämnade av honom. Parkerade hos mamma för att lämna av Noah där. Och precis när jag parkerat ringer telefonen. Det var min bästa vänn vars bil inte ville starta. Så det var bara in med Noah & åka. Hämtade upp henne & hennes äldsta, körde dom först på dagis & sedan på centret innan jag åkte till frissan. Blev klar där (supernöjd med resultatet bara för att tillägga det   ) åkte till Örje för att handla in blöjor. Körde över gränsen när telefonen ringer. Det var kompisen igen som behövde skjuts då äldstemann var tvungen att åka på vårdcentralen. Ja en pärla i näsan säger väl allt. Så åkte till henne, körde upp på dagis & ner på vårdcentralen. Lämnade av dom där, handlade & upp med grejerna till lägenheten. Skickade sms till henne & frågade hur det gick. Och just då verkade det bli Karlstad nästa. 10 minuter senare ringer hon & då hade dom lyckats få ut den. Eller han själv lyckades. Så då var det att skjutsa dom till centret då han skulle få present, tillbaka på dagis & centret igen. Åkte till mamma, hämtade Noah & sedan dagis. Kom hem, lagade mat, åt innan det var dags att köra samma visa igjen. Center, dagis, & släppte av henne på yngstemanns dagis. Tog med mig Kevin så åkte vi till dom. Var där en liten tur innan jag körde barnen till deras far. Kom hem, grejade & gick på grannbesök. Meningen var ju att jag liksom skulle springa idag men nu har jag börjat bli förkyld & då är inte det så smart... Så länge funkade dunderdropparna    I alla fall blev jag tvungen att ut igen med bilen för att hämta hem två små trötta barn. Tror ni jag är trött på bilkörning? Haha jo det. Så i morgon ska den få stå! Såvida det inte händer nåt speciellt. Men klart jag ställer upp & hjälper mina vänner! Det ser jag som en självklarhet! 

I morgon har jag inte mycket på planen. Tänkt mig en rask promenad om inte formen förvärras & Noah är med på det    Sen måste jag tvätta kläder & ta en dans med snabeldraken. Og detta måste göras i stort sett varje dag, och det beror inte på min hund    Mitt eget fel egentligen. Ni förstår att min minsta son får äppelbitar & bröd när han sitter på golvet. Nu är jag trött på smulor efter bröd & äpple överallt. Ska han få nåt sånt är det i stolen han får sitta. Och saken blir ju inte bättre av att man har en svart matta på golvet i hallen. Gissa om den ska bytas till en grå eller nåt. Allt syns på mattan jag har nu. Minsta lilla hårstrå lyser upp. 

 Och denna helg som jag är barnledig ska jag ta tag i förrådet. Har några bananlådor med kläder som jag måste göra nåt åt innan förrådslukten sätter sig i dom. Och så ska jag på lunch/middags "date" på lördag. Haha ingen date. Men en kompis som ska hit och då kom vi överrens om att äta nåt ihop. Utöver den vanliga städningen blir det nog rätt lugnt. Tror jag. Om jag inte spontant känner för att gå ut. Vi får se.


Det var allt från mig. Ut med Gizmo innan jag nog tar kvällen då formen inte är super    Men i morgon är jag frisk & pigg. Hoppas det i alla fall

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards