My heart My life

Alla inlägg den 3 december 2013

Av Linda - 3 december 2013 19:07

Vad är styrka? Vad innebär det? Tack för alla fina ord & kommentarer jag fått   Styrka för mig vet jag inte riktigt vad är. Just nu för tiden försöker jag bara ta mig i genom en dag i taget & njuta av det. Men tyvärr har inte det varit lätt dessa senaste dagarna då det är mer bråk än vänskap bland mina söner natt som dag.. Och sömnbrist & bråk gör nåt med en.. Men det är ju så bland syskon även om det inte alls är kul. Inte för nån egentligen. Men har ändå en lite annan attityd än jag haft tidigare. Men klart som f det är tufft nu när båda i det sista vill ha full uppmärksamhet. Som en enda person räcker man inte till för just detta. Att ge dom båda det dom vill ha samtidigt... Men jag försöker lösa det så rättvist som möjligt även om den ena kanske sitter & gråter. Men just detta har blivit Noahs lilla sätt att få som han vill. Inte lätt som mamma att inte trösta eller så då.. Men jag känner ju honom & Isak behöver ju också mig. Och Noahs utbrott har fortsatt. Helt utan vidare kan han bara lägga sig ner urförbannad, gråta & dunka huvudet i golvet. Jodå grannarna är nog nöjda. Haha tur vi flyttade innan han började med detta    Bara tanken på hur den förra grannen skulle ha reagerat på det   

 Sen är det detta med dårligt samvete. Usch jag är full i samvete även fast jag inte borde det. Har just nu dårligt samvete över en grej. Och det kan jag med all garanti säga att jag inte borde ha. För denna person har garanterat inte det för min skull... Men ändå så får jag det.. Hmm konstigt nog.. Men nej ska stå på mitt & inte lyssna på samvetet denna gång. 

 Och ja.. min fristad är på väg att försvinna under fötterna på mig. En plats där jag känt mig trygg & fått stöd. Och det verkligt konstiga är att jag är likgiltig ovanför just detta.. Men då vet jag också innerst inne att den smällen kommer att komma. Det handlar bara om när. Har bara inte riktigt gått upp för mig. Vill inte helt tro att det ska hända.Men men livet går ändå vidare & tar dag för dag & steg för steg.

 Känner huvudvärken på väg tillbaka.. Jättekul när jag inte har nån slags smärtstillande kvar.. Och då finns det risk för migrän vilket blev resultatet förut idag då jag gått med huvudvärk för länge.. Men det löser sig väl... Har i värsta fall flytande alvedon här..  Nej det var nog allt just nu. Ha en fortsatt trevlig december kväll (och typ 10 plusgrader   ) 

Ovido - Quiz & Flashcards