My heart My life

Direktlänk till inlägg 8 december 2013

2:a advent

Av Linda - 8 december 2013 07:09

God morgon! Tittar ut genom fönstret. Snön faller lätt till marken och graderna visar minus 8    Det känns så jäkla underbart! Julstämningen kommer mer & mer. Och denna helg har varit riktigt bra! Fredagen var jag ju på julbordet med jobbet. Nja var väl trevligt & så men jag var så trött & visste att man skulle upp tidigt. Men fick i alla fall pratat med mina kollegor & det känns bra inför att man ska börja jobba igen. Och på lördag var det tidigt upp för att köra iväg på min lilla tur. Tog inte långa stunden, lite förhandling & prat & sedan satt man sig in i ens nya bil! Min alldeles egna bil!! Som står i mitt namn! Och fin var den! Lite skavanker får man ju räkna med. Men god att köra & inte alls så mycket oväsen i den som man kunde tro. Men två helt olika bilar. Så nu är jag en ägare av en skoda    Läste mycket om den innan jag bestämde mig. Tycker sådant är viktigt. Att kolla upp en bil innan man köper den. För att kolla upp barnsjukdomar & allt sådant. Och det är ingen bil jag planerat ha i tio år utan ett par tre år. Och då jag inte kör så mycket så blev den perfekt då det inte är nån dyr bil att äga. Och även om jag tyckte om BMW'n så känner jag mig supernöjd. Än    Och på kvällen blev det då julbord med goda vänner. Var riktigt mysigt att sitta & prata. Äta god mat & bara njuta. Men vi alla var lika trötta så blev inte sent på nån av oss. Och idag är det åter söndag & mina älskade barn kommer hem!!!!    Denna helg har gått så himla fort så har inte riktigt haft tid att sakna dom som jag brukar göra. Man har liksom haft fullt upp hela tiden & idag är inget undantag. Planen idag är att jag måste handla. Måste också införskaffa vinterskor. Hmm joggingskor är inte helt det optimala nu    Sedan ska jag sätta in barnstolarna i bilen & göra den lite mera min. Jag ska baka tårta. För ikväll blir det ett litet familjekalas för min prins Noah som blir 1 år i morgon! Min fina son!! Vad fort det går! För ett år sedan på kvällen kommer jag så väl ihåg. Vi var på kalas hos mamma. Värkarna hade smått börjat & alla glodde på en & frågade hela tiden hur det gick. Och att nu kommer den nog & bla bla bla. Tyckte det var så jobbigt så fräste åt dom flesta & bad dom sluta glo haha    Jag var nog jättetrevlig. Och nån sömn blev det inte den kvällen. Försökte slappna av & vila men gick som det gick med ojämna värkar. Allt var så annorlunda jämfört med när Isak kom till världen. Man ska inte tro att nummer två är lättare att få ut som det sägs    Nog om det. Livet känns härligt & nu ska jag sätta igång & greja lite innan jag måste åka iväg. Blir en ny bra dag! Ha en super fin snöig andra advent!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards