My heart My life

Direktlänk till inlägg 11 december 2013

Händelserik dag

Av Linda - 11 december 2013 18:17

Jaa det kan man lugnt säga. Vilken dag! Puh... Dagen startade bra. Natten var också helt okej. Men sen började denna härliga dag... Var på badrummet, tvättade & fixade mig. Hör ett plask från toaletten. Då hade den minsta lilla skitungen alltså slängt i min telefon!!! Ååå det var bara snabbt plocka upp & isär den... Men till liten nytta.. Den var bortom räddning. Visst efter torkning med hårfön & så fick jag igång den, men stängde av sig eller gick in på nåt konstigt program.. Inget funkade som det skulle. Halleluja för drulle säger jag bara! Och nu är badrummet stängt för minstingen som älskar att slänga i grejer i toan. Då får det hellre bli skrik & väsen.    Så nu är telefonen iväg skickad & får antagligen en helt ny. Jo sen gick vi på dagis för att lämna Isak. Då fick jag se att självklart hade jag glömt overallen hemma.. Kom hem fick lagt ner telefonen & skrivit en liten notis inför inskickning. Packat lite grejer i väskan. Gick upp till bilen med Noah. Fick satt in honom innan jag kunde konstatera att jag även glömt bort overallen & telefonen.. Grr men åkte för att hämta Mariann först. Och när resten var hämtat & lämnat bar det av mot Mysen för att hämta hem bilderna på pojkarna. Haha synd man inte kan lägga ut några här för många av dom är komiska & roliga. Men så fikade vi på sentret & gick runt & tittade. Fick köpt julklappar & nu har jag endast en kvar!!! Självklart den svåraste. Men var en riktig mysig dag med min goa underbara vän   Sen när vi kom hem gick vi för att hämta Isak & fick då höra att han knappt ätit, inte var helt sig själv men dom tyckte ändå att han var okej om än lite lugnare så då hade dom inte brytt sig om att ringa. Han såg inte alls pigg ut. Kom hem & den som lägger sig i soffan & gråter för att han har ont i magen var han. Och feber på detta! Jag som mamma kände att nu jävlar var måttet rågat. Isak skrek & gren att jag inte skulle ringa doktorn. Sade till honom att jag var tvungen & att doktorn inte är farlig & att han kunde hjälpa så han inte hade ont längre. Ringde ner på vårdcentralen. Pratade med sjuksköterskan med Isak skrikande & gråtande i bakgrunden. Vi skulle komma ner med en enda gång. Och bara syrran kom åkte vi ner. Och självklart fick vi den läkare jag absolut inte tycker om & inte vill ha. Han är ett gammalt jävla pucko! Började prata om att det var inte ovanligt att inte bajsa sällan & att vi bara skulle låta saker ha sin gång & bla bla bla. Och febern hade inget med magen att göra. Det var nog ett virus. Och då kom försvarets mamma fram ska jag lova. Han fick allt höra att jag tänkte inte låta saker ha sin gång utan nu fick dom faktiskt se till att hjälpa honom då han gråter av smärta. Och det med febern var exakt detsamma sist gång när han inte bajsat på länge! Men denne doktor menade fast på att det inte fanns samband med magen & febern. Men vi skulle ta ett prov i fall om det kunde vara nåt virus. Dom & dessa f.... j... virus (jag blir arg bara jag tänker på denne doktorn) Varit ute för honom förut då Isak hade krupp & han heller inte då ville lyssna. Jo Isak var i alla fall jätteduktig & gissa vad? Det j... provet visade inget jäkla virus. Åter fick jag sagt det till denne sk läkaren att då måste det ju ändå finnas ett samband. Men nej då kunde det vara ett virus som inte dom såg i deras system. Dra åt skogen var min tanke. (milt sagt). Fick utskrivet nån medicin som skulle lossna på förstoppningen i nedre delen. Sen får laktulosen göra sitt med resten. Var på 1 års koll igår & då tog jag även upp detta med magen till Isak. Och då skulle vi börja med det & hur länge vet vi ej. Ska ringa henne mer i morgon för på sådana kontroller är det in & ut typ. Och nu skulle dom skicka in kurvan på Noah till Karlstad igen... Han har tack & lov inte halkat ned mer utan följer den lägsta kurvan. Jo kom i alla fall hem, fick stoppat in denna medicinen i ja.. stackars grabb.. i rumpan.. Och enligt doktorn skulle han helst ligga en halvtimme.. Jag var imponerad att han låg still i typ tio minuter. Och sen var det bara att vänta. Och äntligen lossnade det!! Och ja min stackars grabb har verkligen blivit förstoppad. Så nu hoppas jag vi snart får ordning på hans lilla mage. Och resten av eftermiddagen bestod av en som var gnällig & sa mamama den andra rakt ut på soffan med feber & också ville ha sin uppmärksamhet. Lätt att vara en då? Nej.. Men det gick bra det också. Och nu sover dom. Här ser det rent för jävligt ut & här sitter jag   Och innan Isak gick & lade sig kollade jag febern & den är på väg bort. Ni ska se på fan att jag har rätt & han inte har nån feber i morgon. Då har jag god lust att ringa ett samtal & lämna ett meddelande till denna härliga doktor. Men det återstår att se i morgon. Nej nu måste jag ta tag i mitt stök... Lär spenderar resten av kvällen med att städa. Ha en trevlig kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards