My heart My life

Alla inlägg den 18 december 2013

Av Linda - 18 december 2013 20:20

Puh äntligen lite tid över till mig, bara mig. Har varit en mycket intensiv vecka. Är så otroligt tacksam för alla (ingen nämnd, ingen glömd) som hjälpt mig denna vecka. På alla möjliga sätt & vis. Fick åter lite andrum igår då syrran tog Noah. Så det var lite skönt att bara ha den stora att ha hand om. Stackaren har inte fått mycket mamma tid alls då Noah har krävt väldigt väldigt mycket tid. Och är rätt chockad att jag inte fått besök av socialen då ja det varit mycket väsen & bråk på kvällarna. Mån tro vad grannarna tror om oss? Det skiter jag i. Dom kan i så fall byta plats med mig. Det har varit bråk, skrik, gråt. På natten & på kvällar. Men idag gick allt som smort. Noah somnade tyst & snällt & Isak också. Tyvärr inte i egna sängar men jag har börjat förbereda mig & barnen på det. Nu får det snart vara slut. Jag tycker inte det gör nåt egentligen att dom sover i min säng. Men det är allt bråk som blivit som jag tröttnat på. Och jo jag lyckades t o m bära in Noah i sin egen säng & han sover där än!!?!   Hoppas det fortsätter bara. Jo så nu förstår ni nog också varför det varit så tyst på bloggen & om jag kanske inte varit så duktig på att svara på sms. Nu känner jag mig i alla fall glad & utvilad & ser saker mer positivt. Lite egentid ger under. 

 Jo jag var ju på jobbet på möte i måndags. Hade vissa önskemål om hur mycket jag vill jobba. Gick in med en viss tvekan att detta nog inte kom att gå så bra. Men hör & häpna. Jag fick faktiskt som jag önskade. Förklarade också att just det faktum att jag är ensam med två små gör att jag till att börja med inte orkar typ 80% (och rent ekonomiskt klarar jag mig alldeles utmärkt & mer därtill   ) Så första veckan i mars ska jag börja jobba. Ser faktiskt fram emot det. 

 Och annars då? Jo har ju nåt problem som jag inte fått ordning på, Isaks mage   Jag blir snart förtvivlad & kommer snart kräva en grundlig undersökning. Var ju hos doktorn sist vecka. Skulle ta en dos med micro laks. Pratade med bvc dagen efter. Berättade exakt hur vi blivit behandlade & vad han hade sagt om feber & allt det där. För jag hade rätt!! Men jag fick också beskjed av BVC att han skulle få den grejen i 3 dagar för att vara alldeles säker på att allt lossnat. Och att vi skulle fortsätta som vanligt med den andra medicinen. Så i fredags fick han sista dosen. Då kom det inget. Så nu är det åter snart en vecka sedan han gjorde nåt sist & då med hjälp av micro laksen. Jag pratar med honom dagligen om hur viktigt de är att bajsa & att han måste försöka. Men utan resultat. Så får ringa & prata med dom igen i morgon. Måste göra det nu före jul. För tänk om det blir krångel när allt är stängt? Så just detta problem hänger kvar & förutom det så är allt annat långt borta. Har inte tid att tänka eller fundera vilket nog är ganska bra. För jag mår ju ändå bra även fast det varit en tuff vecka. Jo jag har allt satt mig ner & bara gråtit för man har en känsla av att man är fullständigt värdelös när man inte räcker till eller inte kan förstå vad som varit fel på Noah. Nätter man inte fått sovit typ nåt. Ja då gråter jag av ren utmattning. Men det tror jag vem som helst skulle ha gjort om dom bytt plats med mig & vissa personer har också fått höra det ena & det andra. Har man satt två barn till världen får man ta sitt ansvar. Och ja det försöker jag göra på bästa sätt jag kan även om tålamodet kan vara minimalt ibland.. Tyvärr.. Nej det var allt från mig. Nu lite tv & mys innan jag tar kvällen. För det förtjänar jag   

Ovido - Quiz & Flashcards