My heart My life

Alla inlägg den 23 december 2013

Av Linda - 23 december 2013 19:48

Barnen sover. Och ännu en kväll i sina egna sängar    Är så himla nöjd att jag lyckats med detta. Även om det tar tid & mycket kos så somnar dom båda i sina sängar. Mest tid tar Noah men i slutändan är det värt det. Och när detta fungerar utan problem är det dags att ta tag i så dom faktiskt sover hela natten i sina sängar. Men eftersom dom sover på två ställen så är frågan hur det blir hos doms far. Vi har pratat om det att vi ska göra så likt som möjligt men frågan är om det verkligen skjer. Oavsett, det var så himla skönt att få tillbaka barnen i söndags  Otroligt vad det kan göra med en. Älskar dom över allt annat. Och när dom är här betyder ingenting annat nånting. Dom är mitt liv & det är dom jag lever för. Och när dom är här mår jag bra. Även om det ser ut som ett bombnedslag. Haha det var kliniskt i söndags, hmm idag ser det helt annorlunda ut. Men det är inte viktigt. Får röja lite i morgon när dom är en liten stund hos sin far. För i morgon är det julafton. Gröten & moroten ligger ute till tomten & rudolf   Men julkänslan finns inte. Nada.. borta. Vill bara att det ska vara över & man kan återgå till det normala. Och i morgon ska jag för allra första gången nånsin laga egen jul. Det är jag som står för hela kalaset. Och jag tycker faktiskt det ska bli riktigt kul.    Min mamma, pappa & min syster kommer. Mina två andra systrar är bortresta. En i Malaysia & den andra långt uppe i nord. En av dom får sol & värme & den andra snö. Skulle tagit båda nu i stället för regnet som är väntat i morgon. Men hellre regn än 10 pluss & sol. Regnet gör det i alla fall mörkt. Även om jag mer än gärna hade haft snö. Men vädret är inget man kan göra nåt åt. Ifjol var det i alla fall snö. Men jag vill inte tänka mer på förra året & heller inte året som gått. Jag ser fram mot 2014. Ett år som bara kan bli bättre.

 Har egentligen mycket mera att få ut. Kan bara påpeka att jag är imponerad över vissa & vad dom får tid till & vissa är väldigt löjliga. Men det tar jag inte nu. Berättar det en annan dag. Nu har jag inte tid att sitta här & slöa. Ska fixa lite & röja. Ska också bestämma mig för om jag ska lägga alla julklappar under granen? Jag är ensam med dom på morgonen & ska fixa med maten så har ingen möjlighet att hela tiden hålla koll... Så blir nog till att jag lägger dom där när dom är hos sin far. Nej i morgon har jag nog ingen tid till nåt inlägg så med detta vill vi önska er: En riktigt god jul!!!


 

Ovido - Quiz & Flashcards