My heart My life

Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Linda - 5 januari 2014 08:54

Hej hej. Idag är det söndag & jag sov faktiskt ända till 8!!? Inte alls likt mig men det var skönt. Jag älskar morgnar med eller utan barn. Bästa tiden på dygnet. Man vaknar & känner sig redo för en ny dag. Lukten av kaffe. Lugnet. Se solen stiga upp, eller ja i alla fall att det ljusnar. Idag ser det ut som att det kanske blir en dag utan regn. Hmm ja vi får väl se    I alla fall känslan av att livet är faktiskt bra. Man har underbara vänner & en alldeles underbar familj.    Och att man känner även att det är så bra som det kan bli. Och att jag personligen inte letar efter den där "rätta" utan jag tar saker som det kommer. Det som händer det händer. Och att få nya vänner känns också riktigt bra. Som ex grannarna till min bästa vän. Dom verkar riktigt mysiga. Är i min ålder & en dotter som är lika gammal som Noah. Vi var där en sväng igår & doms dotter är svårflörtad medans doms hund som jag bara älskar. älskar mig med haha Han är så jäkla cool. I alla fall kämpade jag länge med att få ett litet leende av dottern. När jag lade mig på golvet & busade fick jag äntligen ett leende & t o m ett skratt.    Och när man tänker på hur olika dom små är. Om man jämför ex henne & min minsta. Hon verkar så lugn & försiktig (kan ju vara för att jag än så länge fortfarande är okänd för henne) Hon ser på en som om "vem fan är du" och är som sagt lite små allvarlig & lugn. Så ser man min lilla buse. Med sin otroligt starka vilja & humör. Ena sekunden kan han skratta & le som bara den. Om han är på bus humör kniper han ihop ögonen & kommer med värsta leendet. Gör han nåt han inte får kommer det blicket. Och säger man nej åt nåt han verkligen vill ha. Jösses säger jag bara. Då slänger han sig på golvet, skriker & dunkar huvudet i golvet. Mmm han har en fin panna kan jag lova. Haha. Nej men det jag ska fram till är ju att vi alla är rätt olika. Finns det nån i världen som egentligen är lika på alla sätt? Jag tror inte det och det är ju väldigt bra. Tänk vad tråkigt om vi alla var lika. 

 Nog om det. Detta år har jag mina mål, inte löften för det tror jag inte på. Utan små mål. Det första är att jag vill ju gärna ta dom sista kilona. Men saken är ju den att jag ändå trivs precis som jag är nu. Men vore ändå kul att se en liten siffra på vågen. Men då innebär det att jag igjen skulle behöva nya kläder. Men inget jag tänkt kämpa livet ur mig för. Utan jag tar mina promenader/ spring turer. Och inte bara för viktens skull utan för att jag mår bra av det. Skulle vilja börja träna men där är ju tiden ett problem. Visst jag har tid inte det, men man kan inte ta med sig två busar & träna    Men tar det som det kommer. Sen skulle jag vilja innan detta året är slut, ha slutat röka. Även detta för min skull & även för barnens. Just det är lite svårt när man går hemma hela dagarna men handlar också om vilja. Och det sista & allra viktigaste: Börja leva & njuta. Ha kul medans jag kan. Både med barn & utan. Och det är det målet jag sätter först. Tänka lite mer på mig själv. Just det, var ju inte det sista. Jag ska bli mer ekonomisk. Ni vet, har man pengar använder man dom också. Men jag ska börja tänka lite mer & få lite mera koll. Och det har jag startat med. Ni skulle bara veta vad jag egentligen sitter kvar med när alla fasta utgifter är borta. Så där ska jag alltså skärpa mig. 

 Och idag blir det en lugn dag. Inga stora planer. Ska ut på promenad & annars händer inte mycket. Ska nog dra fram broderiet & sy lite. Nå, får se hur det blir. Nej dags att få i sig lite frukost kanske. Lämnar er med lite bilder. Ha en fin fin dag!

         

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards