My heart My life

Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Linda - 7 januari 2014 20:07

Morgonen idag tillbringades mestadels i telefon & merparten av den tiden i kö. Det var felkopplingar & massa annat krångel innan jag äntligen kom rätt. Min son har som ni vet stora problem med sin mage. Och nu efter ett antal läkarbesök & samtal hade jag fått nog att inte bli trodd eller inte bli tagen på allvar. Hade manat upp mig & var helt klar för att slåss. Och det behövde jag inte alls. Den sköterska jag fick prata med var helt underbar. Och fick med klarttext även höra att det inte är normalt att inte bajsa på flera dagar. Man ska bajsa varje dag. Och det roliga är ju att Isak så länge jag kan minnas gått sisådär 3-4 dagar ända fram till för ett par månader sedan. Och när jag reagerade på 3-4 dagar fick jag höra att det var normalt, att alla var vi olika. Men det vill säga att så är det altså inte. Hade jag stått på mig mer den gången kanske han hade sluppit allt detta nu. Jo i alla fall, nu har vi fått två olika lavemang. Ett som ska tas i tre dagar. Som ska rensa absolut allt. Även den förvaring han har i sin mage som han antagligen sparat i hur länge som helst. Och när vi är klara med det & om det inte händer nåt av "sig självt" dagen efter ska vi ge (vi? Jag) ge honom det andra. Just för att vi ska vara helt hundra på att magen ska vara helt tömd så vi kan normalisera tarmar & få bort "förvaringen". Och medans vi väntar på att få tid hos läkare ska vi ha telefonkontakt ofta för att se så detta funkar. Och jo vi ska byta ut laktulosen med nåt annat pulver typ. Så är så himla lättad & glad att nu äntligen blir jag tagen på allvar. Är så glad att jag står på mig & är engasjerad i mina barn. Det är ju inte alla som är det tyvärr. Så det känns otroligt bra, att nu äntligen ska vi få ordning på det också. Och då har jag plötsligt inte några stora bekymmer kvar   

 Och annars idag har det inte hänt så mycket. Byggt ihop en byrå som inte alls passade in där jag tänkt även fast jag kollade & mätte innan den blev införskaffad. Men bara jag får plats i förrådet så kan jag organisera om i "klädkammaren". Har tänkt sätta ner skötbordet dit men för tillfället är det fullt. Och den står också helt okej där den står nu. Så får se hur det blir. Nej annars har det inte hänt så mycket. En lugn dag. Haha jo fick lite nys om lite.. Hmm jag måste ändå vara pyttelite intressant när folk kollar upp mig på nätet & börjar läsa min blogg... Haha och för att säga det så, att jag har varit väldigt ärlig om denna person. Haha och tydligen "pratar" folk om det till denna. Hmm låter lite som en annan som sade detsamma. Men denna någon undrar jag om verkligen har vänner?   Spelar ingen roll, jag är ärlig, här får jag utlopp & detta är min sida. Tycker ni inte om det, skit då för fan i att läsa. Yttrandefrihet finns nåt som heter. Och allt skriver jag inte, tänker faktiskt innan & är inte så att jag "trakasserar" någon heller. Men kul att folk tydligen pratar om mig. Har ju fått höra att det går lite snack om mig. Vem har jag även fått höra. Men jag bryr mig lite. Låt dom prata. Jag har inte gjort nåt fel, jag är den jag är & ber inte om att folk ska tycka om mig. Så var det med den saken.

 I morgon börjar vardagen igen här. Isak tillbaka på dagis. Ska bli så himla konstigt & tyst när han är borta. Längtar mer & mer tillbaka på jobb. Ska bli skönt att få tillbaka min egen vardag. Mycket att se fram emot    Mycket som händer & mycket på gång. Känns härligt!!! 

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards