My heart My life

Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Linda - 2 februari 2014 10:39

Jag skulle önska jag kunde lägga mig, sova & sen när man vaknar så var allt det onda som bortblåst. Att det inte längre fanns kvar.. Bara poff så blev det borta.. Verkligheten ser annorlunda ut... Jag är så trött på att ena dagen må okej för att nästa krascha.... Det är jobbigt för mig, jobbigt för folk i min närhet... Jag önskar så innerligt att bara må bra.... Men nej det gör jag inte.. Att det skulle bli så här kunde jag aldrig drömma om... Jag har alltid varit känslig.. men det här?..... Att jag som så starkt försökt stå på helt egna ben ska möta "väggen" på detta vis... Och undrar gång på gång "vad har jag gjort för fel som förtjänar detta"..... Och att aldrig veta vad som utlöser nästa anfall.. det kan vara i stort sett vad som helst.. en låttext, en scen från en film ja typ vad som helst.... Hade jag inte haft mina barn, vänner, familj... ja då vet jag inte om jag hade fixat detta.... Jag försöker stå med rak rygg.. klara en dag åt gången.. För så är det nu.. Nu handlar det om att ta sig i genom en ny dag... Det handlar inte längre om att leva...utan överleva... Men vad fan... jag vill inte leva så!!! Jag vill leva för att leva! Och nej allt är inte bara svart.. Jag kan även känna glädje.. som ex när min äldsta son ligger i sin säng, sjunger "blinka lilla stjärna" för sin bror. Det är nåt som värmer mitt hjärta & får glädjen att sprida sig. Och är otroligt tacksam att jag även känner glädje... Idag är ingen bra dag... Men det är okej, jag får ha en dårlig dag. Och barnen är inte hemma så idag kan jag bara må som jag gör.. I kväll när dom kommer hem ska det värsta vara över & jag kan koncentrera mig om dom. Fokusera & få kaoset i huvudet att lägga sig den stunden.... Än en gång ett mörkt trist inlägg... Men detta är mitt sätt att få lite utlopp.. och tvingar aldrig nån att läsa... Det gör ni på egen hand... Men ibland vet jag också att det kan bli lite väl mycket & kan se illa ut för dom som inte känner mig eller min situation... Men så är det... 

Skapa flashcards