My heart My life

Direktlänk till inlägg 15 februari 2014

God morgon

Av Linda - 15 februari 2014 07:58

Sitter här och avnjuter en kopp te. Njuter av tystnaden & att faktiskt få lyssna på radio    Och ja just nu omfamnar jag lugnet av att bara vara för mig själv. Barnen är hos sin far. Självklart saknar jag dom men just nu njuter jag faktiskt lite. Och att få sova tills jag själv vaknar. Och när dom blev hämtade igår gick allt relativt bra. Var tvungen att följa med upp till bilen då Isak absolut ville det. Han blev inte helt nöjd när han förstod att han faktisk skulle sova där. Då ville han inte. Men blev inte det stora bråket om det tack & lov! Och fick ett ordentligt hejdå.   Annars har det inte hänt så mycket här. Varit rätt lugnt. Jag & Noah har bara tagit det lugnt dom sista dagarna vi hade ensamma. Han är en riktig mys pelle & vill gärna sitta i knät. Inte så lätt när båda vill det samtidigt. Men allt går   Och igår när Noah sov hjälpte Isak mig med städning. Haha min fina pojke    Han var så duktig så. Han var även ute en sväng. Och ja, han får vara ute ensam. Jag ser honom hela tiden från köksfönstret så inte så att han är utan tillsyn. Och han var väl ute typ en halvtimme innan han följde med in för då var vi tvungna att väcka Noah som sovit i typ tre timmar!?! Inte så konstigt om han sover länge då det varit morgon vid kvart över fem i snart en vecka   Men men, och min förkylning hänger kvar. Mest bara näsan som är problemet   Men jobbigt nog när man försöker göra nåt & stundvis är huvudet tungt. Men så länge det inte är värre än så ska jag inte klaga. Hade planer idag på att tvätta bilen. Inte varit gjort sedan jag köpte den   Men är ett sådant jäkla väder ute så vet inte om det ens är nån ide. Fast hellre ny skit än gammal. Blir värre att ta den invändigt när det är sådant väder. Jag får se vad det blir till. Ska i alla fall snart få på mig träningskläderna & ut på promenad. Blir inte mer än en promenad idag pga förkylningen. Men både jag & Gizmo behöver det. Få lite frisk luft i skallen. Och vet ni, jag är så jävla trött på människor som försöker ge mig dårligt samvete! En sak ska ni vara medvetna om, sånt funkar inte längre! Jag tar inte åt mig. Jag har absolut inget att ha dårligt samvete för. Jag har bara varit snäll. Alltid! Men när ändå inget händer så får jag nog. Jag har förändrats. Mycket. Jag är så mycket starkare. Och jag är inte dum. Jag har varit blind men nu ser jag. Trött på att bli utnyttjad, manipulerad och trött på att många försöker ge mig dårligt samvete utan orsak. Då blir jag bara arg. Men jag är så glad att sådant inte biter på mig längre. Och att jag insett vissa saker som jag nu försöker göra något åt. Försöker få bort "dårliga människor" som ger mig fel energi i mitt liv. För det är det sista jag behöver. Men sedan sist ska ni veta att nu ligger jag inte & glor i timvis innan jag somnar. Så nåt har hänt. Jag mår mycket mycket bättre. Och ännu bättre kommer det bli. Jag är på rätt väg. Jag klarar "tjafs" och "bråk". Jag fixar det. Och jag ger aldrig upp. Denna helg blir en bra helg. Jag bara känner det! Hoppas det blir ett faktum också. Ha en fin busväders dag!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards