My heart My life

Alla inlägg den 18 februari 2014

Av Linda - 18 februari 2014 19:31

Det hade jag aldrig trott. Dag två med inskolning är nu över. Och jag, jo jag är helt jäkla slut. Vet inte var jag ska göra av mig. Vill bara lägga mig ner & sova    Hade ju aldrig i världen trott att det skulle innebära nån större förändring. Det är ju bara knappt två timmar om dagen det är prat på. Men oj oj oj... Och hur min dag startade idag satte nog sina spår. Först precis innan vi skulle gå så har man en treåring som totalt vägrade lyssna, en stressad mamma på det. Ja ni förstår. Min tanke med det hela blev: Hur blir det inte när vi ska iväg ännu tidigare & jag ska på jobb? Vill inte ens tänka på det. Jo i alla fall tycker jag om att vara ute i god tid & tänkte vi skulle ut med sopor innan vi gick på dagis. Så när vi äntligen var klara att gå & fått ut vagnen, och skulle till att stänga & låsa. Vad f tror ni händer? Jo då smet hund jäkel ut. Och är den saken lös så tar det tid. Saken är ju även den att han hela tiden varit van att få följa med när vi promenerar men det går ju inte nu. Stressad som jag redan var. I alla fall stod jag där med två barn och en hund lös som vägrade komma. Fy fan vilken start. Min snälla granne kom ut & försökte hjälpa mig få in honom eller locka in honom hos henne då han varit där tidigare. Men allt förgäves. Längre ner i gatan kom en hund ut & då tänkte jag att äntligen kanske jag fick en vettig chans att få tag i honom. Och jo halleluja det funkade tack vare att hunden var en tjej & kissade    Detta tog väl runt 20 min. In med sopor & hund & typ springa till dagis. Och vi kom precis i tid. Och över till inskolningen, vilken skillnad på mina barn. Noah bryr sig i stort sett inte ett dyft om mig. Däremot visar även Isak sitt "rätta jag". Men det är ju så när mamma är i närheten   Och när vi ska gå hem vilket vi gör före 11 så slår Isak sig vrång. Samma visa var det igår. Han vill inte med hem, vill stanna kvar. Blir otroligt ledsen när jag äntligen fått honom att gå och utbrister "jag vill ju äta mat på dagis". Och känslan över hela inskolningen blev bara jobbig för mig, och för Isak. Det är ju inte så det ska vara. Men fick pratat om det med dagis & kommit fram till en lösning. Så slipper jag förhoppningsvis den konflikten. Och det att man är sliten själv är nog att nu är dom båda hemma samtidigt & länge. Och jag ensam med allt. Men det är ju så... Och förutom att vara trött & sliten mår jag bra. Skrattar lite åt mig själv efter helgen    Jag är duktig på att ge råd till andra men att själv följa dom är visst värre haha Gud blir så trött på hur feg jag är. Skulle verkligen behöva "släppa loss" & följa mina egna råd jag ger till andra. Haha jag hade oavsett kul & mer än det behövs inte nämnas. Även dagen efter var bra. Och för att inte prata om igår. Tjenare vilket vårväder! Helt alldeles underbart. Jag & barnen var ute typ två timmar på eftermiddagen. Dom njöt & jag med! Men nu lär det nog ta ett tag tills vi ser solen igen. Man får njuta så länge det varar!

Ovido - Quiz & Flashcards