My heart My life

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Lugn

Av Linda - 24 februari 2014 19:36

Ja jag kan inte annat än börja undra... lugn..vad är det? Att få en paus...? Just nu känns det som om allt bara rasar.... Och en sak ska ni veta.. att för en som "gått i väggen" då blir allt smått väldigt stort.... Dårliga nyheter blir som ett väldans fall & ras... Och undrar bara hur mycket ska jag tåla? Är världen ute efter att knäcka mig fullständigt?    Jag måste ha varit en verklig ond person i mitt förra liv som jag nu får igen för.... Hade en tid idag.. för mig.. bara mig.. som jag egentligen verkligen verkligen behövde... Jo då det var fint bara att avboka den.. För att barnen får gå först... Dom har haft problem med sina ögon.. båda två.. som igår åter förvärrats... Och idag när dom vaknade var Noah extremt röd & varig... Fick beskjed när jag ringde vårdcentral att komma med dom på öppna mottagningen som självfallet inföll samtidigt med min tid... Och att "kräva" att nån skulle komma först för att passa dom för att sedan behöva klä på dom & möta mig där var liksom inte aktuellt... Och väl därnere hoppades jag på goda nyheter.. Att det inte var den smittsamma typen dom fått... Spark i arslet åt mig... Jo visst fan var det den smittsamma typen vilket då innebär: framflyttning av vidare inskolning på dagis vilket i sig innebär framflyttning av jobb    Och som vanligt när jag ser fram emot nåt eller blir glad åt nåt är det som om nån sitter där & säger: "Skit ner dig! I helvete det ska ske" Än så länge är jag på ett någolunda nivå.. Blev lite tufft när man även fick höra att man egentligen ska byta sängkläder & handukar osv varenda dag! Då kände jag av allt & ångesten började krypa på.. Jag undviker att ta tabletter på dagtid då jag blir så förbannat trött.. så jag lyckades bita ihop... Och som om inte allt detta liksom var nog... Nej då får jag åter nya dårliga nyheter som även detta får ångesten att krypa fram... allt man känt till & varit där i alla år.... borta..... Känner av allt bara jag skriver om det... just det ämnet går jag inte mer in på... orsak, vet inte vad som än är officielt eller inte... Och vet ni... jag har varit isolerad från förut... men nu... mer än nånsin.. Nu vill ingen ens komma hit... och jag förstår ju varför... Med tanke på vad som just nu går i detta hem.... Jo några "vågar" faktiskt... Än så länge (kors i taket) har jag lyckats vara fri från denna smitta. Helt otroligt egentligen.. för jag har torkat barnens ögon & inte varit super hysterisk med handhygein på mig själv.. då skulle jag även behöva springa på natten också eftersom Noah kommer in till mig.. gärna ligger tätt inpå... Så helt jäkla otroligt att det inte kommit till mig.. Men vänta ska ni se så kommer det på mig också... det vore ännu ett slag så varför inte.... Och jag sitter bara här med tanken varför, varför? Allt ska hända mig känns det som... vad kommer härnäst?    Och inte bara det... jag har bett en person om att låta mig vara typ tills jag själv tar kontakt... oj ja det hjälpte ju... Lite mer från denna person så ska denne få klar beskjed att ge fan i att ta kontakt med mig... Lång historia det där som endast mina allra närmaste fått veta & som även kommer stanna där... Nej nu känner jag det börjar bli lite mycket... Nu kan jag få bryta ihop.. barnen sover lugnt & förhoppningsvis större delen av natten.... Så nu ger jag mig själv "lov" att få känna efter..... ta in allt.... och låta det komma ut.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards