My heart My life

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Linda - 5 mars 2014 19:52

Finns det nåt jobbigare än väntan? Jag inväntar nyheter som jag ej kan förutspå. Jag vill så gärna detta, men är såklart helt okej om det kanske inte blir av nu. Men mitt hjärta säger att detta är såå rätt så vore synd verkligen synd om det inte blev alls som jag hoppas. Haha tänker folk nog är lite nyfikna. Men endast få i min omgivning som vet vad det hela handlar om och så kommer det förbli   Är själv så otroligt spänd och nervös. Helt pirrig! Men men man får bara vänta... Över på annat. Igår kväll hade den minsta ett spel igen    Först somnade han som vanligt men typ en timme senare vaknade han helt hysterisk, och så höll det på en bra stund. Till slut somnade han om för typ mindre än en timme innan det åter var dags. Och så höll det på en bra stund inpå natten. Och jag älskar min son men han som är såå liten ska väl ändå inte ta så mycket plats! Min säng, min min min och jag får minimalt med plats   . Är det så konstigt om man vaknar med ond rygg & nacke och för att inte prata på huvudvärk    Och natten fortsatte med att Isak vaknade, såå ledsen för han hade kissat i genom blöjan och kommit i sängen. Så kl tre på natten var det bara att byta blöja & ta av sängkläder. Och då följde även han in & skulle sova. Och det blev ju inte precis bättre plats då. Och då började det med tjafs titt som tätt resten av natten innan det då var morgon vid 06.. zzz är jag slut..? Jooo bara lite    Men men. Dagen fortsatte med att promenera till dagis där jag fick bara vara med en liten stund innan jag skulle gå. Och hejdå blev sagda & Noah grät som väntat egentligen. Även fast allt fungerat bra så är han ändå en mammas pojke    Men det hade gått fort över efter jag gått & efter lunch hämtade jag barnen hem igen. Nu, en grej jag reagerar på. Och inget ont menat detta... men... jag är lite hmm vad heter det ... jag har lite blandade känslor vad gäller inskolning... Noah ska inte sova sin lur där förrän på fredag... och på måndag är det då dags för jobb.. Saken är den att jag tycker att han åtminstone borde göra det ett par gånger när jag ändå är hemma... Men personalen menade att inte det skulle bli några probem med det... För jag kände att jag ville ta upp det med dom... Och när jag tänker tillbaka på Isaks inskolning sov han där i alla fall ett par gånger.. Och Noah är lite mera speciell med just det då han är i mer behov av närhet på sin lur än det Isak var.... Så känns inte helt okej att dom provar först sista dagen... Men är bara att gilla läget. Och när man ändå är inne på ämnet Noah. Jösses amalia!!! Den där lilla saken där är så ofattbart lik sin moster ( den yngsta) i humöret när hon var liten. Oj oj oj vad lika dom är. Grabben är typ 15 månader & helvete vilket jäkla temprament han har. Om han får ett nej eller jag gör nåt han inte tycker om ( eller Isak) antingen börjar han skrika, eller så tittar han på en med dom svartaste ögon & med en blick som kunde döda och går fram till en & börjar slå. Ja verkligen slå. Hårda nypor den fisen. Och inte ger han sig med det första heller. Gud hjälpe mig när han kommer i tre års trotsen.. Då är nog Isak väldigt lätt mot vad jag tror Noah kommer bli   Men det återstår att se. Nej nu ska jag bara vila lite & hoppas att det blir en relativt bra natt. Och i morgon väntar en ny spännande dag!! Längtar   

Ovido - Quiz & Flashcards