My heart My life

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Linda - 9 mars 2014 12:54

Ja då var söndagen här. Helgen & "friheten" närmar sig sitt slut. I morgon påbörjas verkligheten & arbetslivet... Känns mer si så där men blir nog bra i slutändan.. säkert... eller nåt... Har i varje fall blandade känslor vad gäller just det. Helgen har i varje fall varit bra. I fredags lämnades båda barnen på dagis. Även denna gång utan tårar. Och Noah sov där för första gången vilket även det gick suveränt bra. ärligt. Så så sett känns det bra. Och i fredags hade jag " Linda" tid som innebar tid hos kuratorn för första gången. Och blev känslosamt & tufft. Och så här i efterhand kan jag förstå vad hon pratar om. Dvs att jag har en tendens att ta på mig skulder på sånt jag inte kan påverka på nåt vis. Och det är nog mitt största problem & det som får mig att må som värst. Allt jag inte kan kontrollera får mig att må uselt & få mina attacker. Påstår inte att det inte finns mer att jobba med för det gör det ju. Och just det att jag inte "tillåter" mig att må dårligt runt barnen. Och mitt mål nu är att när jag ska till kuratorn blir det min stund, min tid att få vara ledsen & må skit. Men känns som sagt bra att ha fått prata ut med nån utomstående & som kan se saker annorlunda än vad jag gör. 

 Annars har helgen gått förbi. Lämnade barnen på var sitt ställe igår för att kunna städa i lugn & ro.. hmm vore ju synd om det varade nån stund.. För idag syns det inte.. Men men.. Jo hade förresten mattläggaren här i fredags. Dom ska byta golvet i köket & då passade jag på att fråga lite hur man tar hand om den typen av golv. Och jag blir ju lite överraskad att inte bostaden kan informera om skötseln på typen av golv. Så fick lite tips & råd som jag nog kommer pröva mig på frampå för att i alla fall få dom andra golven någolunda okej & lättstädade. 

 Men annars väntar jag fortfarande   och jag vill så mycket så det gör ont... Har nog aldrig känts så tidigare.. Aldrig önskat nåt så mycket (förutom barnen   ) som jag gör nu... Men förhoppningsvis får jag veta i morgon & sedan får vi se... Jag kommer inte låta detta krossa mig om det inte går som jag vill... Men ändå kommer det nog bli tufft om det blir annorlunda än jag hoppas. Men har jag inte helt gått sönder av allt annat jag varit med om lär inte det i så fall göra det heller   Men man har alltid sina drömmar & hopp. Tack & lov. Nej dags att fixa lite innan vi ska iväg på kalas. Och sedan får man se när nästa inlägg blir. Mycket som ska förberedas inför morgondag. Och fan, måste ju leta ljudböcker också    Ha en fortsatt fin söndag, om än lite blåsig   

Ovido - Quiz & Flashcards