My heart My life

Alla inlägg den 16 mars 2014

Av Linda - 16 mars 2014 07:05

Ja då var det åter söndag & denna vecka & helg börjar närma sig sitt slut. Och jag har tänkt likte sedan jag fick dom dårliga nyheterna. Visst blev jag besviken & ledsen. Inte frågan om det. Men jag tog en chans & hoppade i det. Hade lagt ett tak jag ej ville gå över. Och fine den blev ändå inte min. Men herregud vet ni vad? Detta ska inte få mig att känna som om min värld gått under. För det har det verkligen inte. Jag tänker numera på att denna var inte menat för mig. Och jag ger inte upp. Nästa gång kanske jag faktiskt hittar nåt som känns ännu mer som mig & den kanske blir min. Jag har nåt mera på gång, men vet inte riktigt när än. Och under tiden ska jag faktiskt koncentrera mig på just mig.  Jag mår faktiskt väldigt bra nu. Och det känns så oerhört skönt att även fast denna händelse är så att säga inget jag kunde kontrollera så mår jag faktiskt bra. Det knäckte mig inte. Och det är ett stort steg. Men även fast jag mår bättre har jag fått svårigheter att somna igen om kvällarna.. Vet inte helt varför.. och som vanligt kan jag inte sova länge. Idag gav jag upp vid fem    Då hade jag legat länge & snurrat. Så lika bra att jag gick upp. Och här sitter man. Sista dagen på denna vecka. Har varit en bra helg. Blev bjuden på middag hos min bästa vän i fredags. Självklart tackade jag ja. Var supergott! Sedan dök vår andra goda vän upp & vi åt glassostkaka. Så fantastisk god så ni anar inte. Stannade inte så länge då jag inte mådde så bra av beskjedet just då utan ville bara vara ensam en stund. Och igår ägnade jag förmiddagen åt att städa & åter igen polera golv. Och denna gång funkade det! Det skulle bara fattas med tanke på vad jag betalade för medlen. Tog en promenad och hamnade hos Mariann. Vi pratade & vi beslutade oss för att på kvällen skulle vi grilla. Haha jag vet vi är inte kloka!!   Jo i alla fall handlade vi & åkte hem till var sitt en stund. Jag började baka bröd. Och vet ni vad smarta jag gör? Haha gud att det går att bli så dum! Jo nyss tagit ut en plåt med bröd & skulle sätta in en ny. Och var lite disträ. För jag tar ett rejält tag i vad jag då tror är en kall plåt, big mistake, för det var den jag nyss tagit ut! Fråga mig inte vad jag hade i huvudet. Men satan i gatan vad det gjorde ont. Och det värkte & sved länge. Så fort jag hade händerna ur vattnet kändes det som jag skulle koka upp. Och då kom min underbara vän och hade köpt med sig en massa grejer som ska underlätta vid brännskador. Just då funkade inte nåt. Det gjorde så in i h-vete ont. Länge länge... Först igår kväll efter att vi ätit underbart god grillmat så började det lugna sig & smärtan släppte delvis. Idag märker jag knappt av det. Har fått blåsor på fingrarna. Områden där jag bränt mig känns knepiga. Men tack & lov gör det inte ont!

 Nej som sagt jag mår faktiskt bra. Idag ska vi åka en sväng till Charlottenberg. Haha tröst shopping    Ska försöka få tag i lite tröjor & sånt till minste som börjar växa ur det han har. Men har inte planerat nåt åt mig själv. Har det jag behöver. Visst hittar jag nåt åt mig själv så är chansen stor att jag plockar med det. Men blir mest åt mina barn    Och idag kommer mina älskade underbara barn hem    Och jag måste ju säga att min kompis hade rätt vad gällde att börja jobba. Jag har en helt annan energi på eftermiddagen som jag lägger på dom. Visst har jag varit helt slut när dom lagt sig men tiden före det har jag mycket mera ork. Och allt känns väldigt bra! 

 Nej nu ska jag diska & pyssla lite innan vi ska åka. Ha en strålande dag!!! 

Skapa flashcards