My heart My life

Alla inlägg den 27 mars 2014

Av Linda - 27 mars 2014 19:26

Tänka sig.... Har varit hemma två dagar nu med minstingen. Hade det på känn om onsdagen när jag lämnade barnen på dagis. Noah hade sovit uruselt hela natten & redan kl 5 var det morgon.. Men lämnade dom & berättade att Noah sovit dårligt & verkade vara nåt på g. Hann väl vara på jobbet en timme innan dom ringde. Det var bara att bege sig hem det. Han sov länge på förmiddagen, hade hög feber & mådde inte alls bra. Och så hämtade vi Isak på dagis & då hade han piggnat till. Fick berättat för mig att Isak verkade trött. Han hade hängt med huvudet under mellanmålet & ena fröken hade frågat om han var trött. Min grabb haha drar upp tröjan "Jag är inte sjuk, jag har inga prickar!" Haha ja vi har pratat mycket om vattenkoppor & sett några tillfällen   Sköna grabben. Men han verkade inte vara så pigg när vi kom hem. Satt & slappade i soffan & när jag skulle köra dom till sin far vände humöret tvärt & han ville inte. Men till slut med lite lirkande och så följde han med. Men vem fick bara lämna en gråtande grabb som bara ville med mamma? Ååå det gör så ont i mig & allt jag då önskar är att bara ta med honom hem.. Men det kan jag ju inte? Hur mycket jag än vill... Men gör så ont & känner mig som värsta boven. I alla fall skulle jag ut & äta med en kompis. Hade precis kommit på centret så kommer det in ett samtal från barnens far. Mitt svar: Vad har hänt? Då visar det sig att Isak var så otroligt trött, sade han bara ville sova, inte ville han äta eller nåt. Så jag fick typ bara äta min mat & hämta barnen. Det var den planerade egentiden liksom. Och den som sovit sedan samtalet var Isak. Trodde nästan det skulle vara nåt på gång då. Men barnen vaknade idag & båda pigga & glada. Eller Noah var fortfarande snorig & så. Men eftersom han hade feber igår var det bara att stanna hemma idag med. Lämnade av Isak & dagen bestod i mys med Noah & när han sov gjorde jag en massa som jag inte hinner annars.. Så allt i allt har det egentligen inte hänt så mycket.. Eller nåt har hänt & jag är regelrätt arg.. Fan för vissa... Och ändå visste jag redan hur det kom att bli. Oj vad rätt jag hade! Är egentligen förbannat snäll som inte skriver vad det är om. Men om ett ord nämns om vissa saker kommer den personen verkligen få veta var skåpet står. 

 Jo har ju inväntat vattenkoppor här för att äntligen bli färdig med det. Alla andra verkar ju ha fått det. Och förut när jag badade grabbarna fick jag se att Isak fått några små prickar. Vet inte än om det är det. Återstår att se i morgon för nu sover dom. Nej nu ska jag göra lite mera nytta innan jag tar kvällen. 

Skapa flashcards