My heart My life

Alla inlägg den 2 april 2014

Av Linda - 2 april 2014 19:37

Ja nu var det allt ett bra tag sedan jag tog mig tid att blogga, så var väl dags. Har väl på sätt & vis hänt en del sedan sist & ändå inte. Kan börja lite med helgen som var. Jo i fredags åkte barnen till sin far & jag for till Mariann med familj där vi grillade & hade det mysigt innan jag & Mariann åkte på centret på kundklubbskväll. Och handlade man över 300 i vem som helst affär kunde man lämna en lapp i en låda för att vara med på lotttning av presentkort. I alla fall handlade jag en del kläder till barnen. Glömde totalt bort den lappen. Så efter mycket tjat från Mariann   gick vi tillbaka till den affären, fick mig en lapp & stoppade den i lådan. Jag var otroligt trött & sliten & tjatade på Mariann att vi skulle åka hem.. Kändes som en evighet innan dragningen just då. Men Mariann stod på sig. Gång på gång tjatade jag, och sade jag vinner ändå inget så snälla jag vill hem. Men hon gav inte med sig. Och efter vad som kändes som en evighet var det äntligen dags. Det sista jag sade var åter igen: Herregud jag vinner inte ändå! Men vet ni vem som blev utropad först av 3? Haha jo mig. Blev så jäkla paff så utbrast bara: "Va? Jag!!??" Haha jo så blev en av tre vinnare på presentkort på en total summa av 3000 kr!!! Jösses. Men gud vad kul att jag vann något! Och tack till min underbara vän som stod på sig!!    

 Lördagen bestod av städning innan man fixade sig för att åka in på möte på klubben som jag nyss blivit medlem i. Var väldigt osäker på om jag skulle vara nykter eller inte. Men efter maten & en del prat så tog jag till slut en cider som visst plötsligt blev fler. I alla fall en helt okej kväll & var generellt trevligt. När jag kom hem märkte jag verkligen av drickandet för ja då var jag lite små full haha. Men blev ändå en rolig kväll. 

 Söndagen var väldigt lugn. Rensade förrådet. Hämtade Gizmo. Tog en långpromenad. Och hämtade barnen tidigt då doms far var sjuk. Gjorde det för barnens skull så dom fick en chans att komma ut. Och det var typ den helgen. Och så var det åter måndag & jobb. Var helt slut hela måndagen. Och tisdag morgon upptäckte jag att min extranyckel med förrådsnyckel var puts väck. Jag vet ju att jag hade den i söndags då jag var där nere men sedan vet jag inte    Har för mig att kanske Noah fick ha den lite... Men jag hittar den fan inte... Helt otroligt... Känns som jag letat överallt.. Men ska tömma leksakslådorna i barnens rum & se om den kan ligga där nånstans... Annars vet jag inte alls var den kan vara    Och jag vet ju att jag måste in där innom snar framtid för att lägga in lite saker som jag har i huset hos pappa.. Och där måste det tömmas då det är numera sålt... Vad jag känner om det vet jag inte riktigt än.. och bättre att inte ta det just nu    Men annars mår jag bra. Trött & sliten men nu är helgen snart här. Ska bli skönt. Och att åter komma ikapp med allt på hemmaplan    Nej lite tv tittande nu innan det blir kvällen

Ovido - Quiz & Flashcards