My heart My life

Alla inlägg den 5 april 2014

Av Linda - 5 april 2014 12:17

Jag har blivit dumpad & övergiven. Vilken känsla.... Trist & tråkigt... och väldigt ovant.. Haha nu undrade ni allt va? Men det är ett faktum. Min minsta son har dumpat mig haha Han sover numera hela nätter i sin egen säng    Skönt men ändå inte. På nåt vis saknar man ju att ha dom båda där. Tur att Isak inte dumpat mig helt & hållet    Och på så vis får ju han sin tid & egen mys med mamma. Men man saknar ju ändå den lille. Det positiva är att numera har jag plats i min egen säng haha. Ja vi får väl se om detta fortsätter eller inte. Har i alla fall hållit i sig sedan tisdags. Visserligen är det morgon mellan 5.30 & 6. Men det är okej. 

 I går spenderade vi större delen av dagen ute. For ut till min pappa runt halv tio. Var ute hela tiden där innan jag skulle iväg för att få på sommardäck. Och nya helt splitter nya fälgar!! Och gissa om jag är supernöjd!!!    Inte fullt så kul när själva bilen är väldigt skitig men nästa helg ska den få sig en tvätt. I alla fall fick vi middag där ute & så åkte vi hem. Var väl bara inne en liten stund innan det var tjat om att gå ut. Trött & sliten med påbörjan av huvudvärk var det bara att gå ut. Och just i det ögonblicket kom min kompis med dotter förbi & vips blev vi alla med på en promenad. Och även med huvudvärk kändes det underbart efteråt. Och det var typ fredagens händelser i korthet. 

 Inatt blev det minimalt med sömn då hundjäveln (ja rent ut sagt) inte låg still.. det var kliing & oroligheter. Och slängde jag ut honom gick han in på barnens rum & fortsatte där. T o m i vardagsrummet hörde jag hur han höll på. Och sedan fick jag rejält magknip på det. Jodå en underbar natt.. och upp igen vid 6... 

 Och planen var ju att städa.. Från start var det bråk, mas & tjas. Och då fick jag erbjudande från mamma på fb att hon kunde ta dom. Så på med kläder & allt sånt innan dom lämnades av där. Jag gjorde mig klar med städningen & skulle hämta båda. Men Isak blev visst kvar & Noah följde med hem & han fick sova. Och när han vaknade så vaknade han på total fel fot minst sagt.. Och inget ville han äta.. Till slut fick jag i honom några salta pinnar innan vi åkte ut igen för att hämta Isak. Då passade vi på att handla lite inför veckan. Och parkerade bilen här hemma, inte min hyrda utan den närmast dörren. Och Isak går ned för gräsmattan mot stenarna. Och gissa vad han hittar? Min nyckel som jag letat överallt efter!!! Gissa om jag blev glad!! Min hjälte!!    Så då var det orosmomentet borta.

 Satt hemma & myste & gosade på Gizmo. Då får jag syn på orsaken till varför Gizmo varit så orolig under natten.. Ett stort sår under örat... Hurra.. vet ej om det är klippningen eller schampot som hans frissa använder. Eller om han helt enkelt kliat för att han är nyklippt. 

 Sen for vi ut till pappa & syrran då vi blev ditbjudna på mat. Och inte heller då ville Noah äta nåt.. och jo visst febern är tillbaka.. Vad det beror på vet jag inte... Passar riktigt uruselt för jag har en tid på sjukhuset i karlstad jag helst inte vill missa.. Men fått löst det om febern håller i sig turligt nog. 

 Och annars går allt som vanligt. Mår riktigt bra faktiskt   

 Och ska börja bli bättre på att lägga upp bilder.. hmm och ta förstås haha var en evighet sedan jag lade upp nåt här. Nej nu ska jag mysa till det för mig själv & hoppas att även om febern är här att det ändå blir en lugn natt för allas del! Trevlig kväll!!!

Ovido - Quiz & Flashcards