My heart My life

Alla inlägg den 12 april 2014

Av Linda - 12 april 2014 11:46

Jaa vilken vecka det varit.... Förra helgen rådde feber här på minsten... Och söndag kväll var det så mycket som 40,4!?! Självklart blir man orolig & inte visste jag då vad det hela berodde på... Men så kom måndagen & prickarna började dyka upp på honom. Kollade även Isak innan det bar iväg till dagis för honom. Lite väl sent ute stressade jag som tusan för att hinna i tid till jobbet då minsten skulle till sin far. Och jodå hann allt men fy vilken start.. Så var man på jobbet då & hann vara där typ två timmar innan det kommer samtal från dagis. Jodå då hade altså även Isak fått prickar.. Så var bara att stämpla ut, ringa doms far & förvarna att även Isak skulle komma. Sagt & gjort. Hämtade Isak & när jag skulle låsa upp dörren på bilen funkade inte knappen till central låset.. Ååå herregud vilken jävla dag det var. Fick till slut upp den & lämnat av honom & åter tillbaka på jobb. Gjorde min dag & kom hem... Ååå gissa vad tomt & konstigt det var att inte gå till dagis den dagen.. Men även eftermiddagen gick. Tisdagen kom & for till Karlstad med min bästa vän till min doktorstid & shopping.Och vilka skratt vi fick tillsammans haha uuuh   får fortfarande rysningar haha. Så blev det shopping på jysk & Ikea. Handlade det jag skulle. Och när jag kom hem & fick landat kom även barnen hem som då varit hos sin far hela tiden. Och så vabbade jag alltså onsdag & torsdag. Dom verkar inte haft ont av kopparna så mycket. Tidvis Isak som nog varit mest plågad. Men även dom dagarna gick även om det blev långa dagar. Och efter lite fram & tillbaka tänkande fick tog jag ut dom på promenad i torsdags. Tänkte det kunde vara skönt för dom med lite luft. Och även mig. Mariann hängde också på. Och min stora grabb körde sin bobbycar hela rundan runt   Duktig han! I går var det fredag & det var dags att lämna barnen åter till sin far... Visst är det konstigt hur man ibland känner att "nu ska det bli skönt att bara få tid till mig". Och så kommer man hem & får ont i magen för att man saknar dom.... Åkte i alla fall då på rusta & köpte mig två stolar som jag liksom skulle få in i bilen. Ååå herregud jodå efter att ha möblerat om & slitit gick dom till slut in. Och kom hem & parkerade bilen.. vad tror ni händer då? Jo då halkar telefon jäveln ur fickan & rakt i asfalten med glaset ned... Och där sprack den..... Första jag gör när jag ringer är att ringa företaget jag var dum nog att köpa den av. I min  tro att jag fortfarande hade drulle.. Men tydligen skulle jag ha förnyat den efter att telefonen gick i dass. Men tror ni jag fick något sådant erbjudande. Hade god lust att be dom dra ett visst ställe då dom bara krånglat från dag ett. Så nu får jag sitta där med en sprucken display. Är inte super mycket så sett så det går. Och hade jag velat kunde jag bara köpt mig ny telefon. Men är ju rätt nöjd med den så känns onödigt. Kände i alla fall att hela den dagen var man full i pms känslor. Riktigt jävla grinig & på hugget. Men promenerade ändå bort till min kompis. Och vi grillade i regn hahaha vilken syn för grannarna kan jag tänka mig. Men blev ändå en bra kväll. Förutom vissa jävla människor som endast tänker på sig själv!!! Fast det är en helt annan historia som får stanna där den är. 

 Idag fick jag gjort undan städningen, påskpyntat lite & även pw med Gizmo... Nu sitter jag här & undrar vad jag ska göra resten av dagen..... Regnar gör det & jag mår inte super.. Men okej... Borde handla men det lockar inte alls... Får väl sitta här & ha tråkigt... Och sakna barnen... För det gör jag så det gör ont... Men det är ju så här det här... Det är så situationen som den är..... Hjälper inte ett dugg att tänka så... Saknar dom ändå.......

Ovido - Quiz & Flashcards