My heart My life

Alla inlägg den 13 april 2014

Av Linda - 13 april 2014 14:53

Två steg fram... ett tillbaka... en månad på ett ungefär gick det... nu var vi där igen.....pang.. bara så där.... Nu vill jag bara ha tillbaka barnen..... för att få annat i huvudet... krama dom... tala om för dom hur mycket jag älskar dom..... om några timmar är dom här... känns som en evighet just nu... det blir nog bra... jag reser mig snart igen.....

Av Linda - 13 april 2014 07:42

Ja då var det söndag igen & fattar inte... klarar inte sova länge ju.... Störsamt värre.. Men men får ju gjort lite i alla fall.. Jo denna helgen har jag knappt varit hemma alls. Varit nåt hela tiden så även idag. I går efter jag skrev försökte jag vila på soffan haha jodå som vanligt funkar ju inte det & lyckas inte slappna av. Frös & mådde inte alls bra.. Fick sms från min kompis som ville jag skulle ta en tur. Först lade jag mig i ett hett bad för att se om man kunde få upp värmen & må lite bättre. Och jo det funkade. Åkte i alla fall dit & vi myste med jättegod ostkaka. Så drog jag med henne på centret. Haha smart ide. Ni vet norskar & påskhandel. Jag är norsk själv men usch vad jag skäms tidvis över folket. I bland skulle man tro att dom inte sett mat förut så som dom handlar. I alla fall skulle jag ändå inte handla nån mat. Jag var på kalsong jakt till Isak. Så hamnade till slut på kappahl. Och där på barnavdelningen var det halva priset på reavaror!!! Perfekt    Så förutom kaslsonger så blev det alltså 3 par byxor, en tröja, 3 par kalsonger & en pyjamas till båda pojkarna. Dryga 300kr!! Perfekt vet ni. Fick även tag i nya skor till Noah. Dock inga gummistövlar. Så får ta en tur ned i förrådet igen & leta. Är ju rätt så säker på att jag ska ha något efter Isak i den storleken. Så var jag på ryggsäck jakt. Har en ide' att jag ska ha nya ryggsäckar till dom som jag även tänkt lägga påskägg i. Men nejdå det hittade jag inte... Men såg nån som jag funderade på att ändå köpa. Vi får se. Fick i alla fall sms av min syster som undrade om jag ville komma på mat. Så tackade självklart ja eftersom jag ändå inte hade några matplaner. Så efter att ha blivit klar med shopping for jag i stort sett ut dit. Och när jag kom hem igen lämnade jag bara av hunden här hemma & gick till grannen då jag blev bjuden dit för att ta ett glas vin. Haha mm ni som känner mig vet att jag faktiskt inte dricker vin. Men vet ni vad? Nåt konstigt har hänt. Jag drack 3 glas vin!?!! Haha och ja det var faktiskt helt okej & ska nog köpa hem sådant vin. Blev i alla fall en mycket trevlig kväll med mycket skratt. 

 Jag har fått lite konstiga vibbar av någon jag har kontakt med.. Känslan av att nåt inte helt stämmer.. Kan inte helt förklara men jag blir lite avvaktande då jag haft samma känsla om nån annan som det visade sig att jag hade rätt om.. Så jag ska nog backa lite ännu en gång... Och har även kommit fram till att nej vet ni vad,dags att göra saker för mig. Göra sådant jag mår bra av. Typ mina pw's och sådana saker. I alla fall i den mån jag har möjlighet. Och lära mig njuta mer av dagarna & barnen. För plötsligt är dom stora & tiden bara försvunnit. Dags att lära sig att verkligen se & uppleva varje stund av livet. Har nog dårligt samvete för allt jag missat sista året. Och nu är det slut på att tänka på det & hellre se framåt. Tiden kan ändå inte gå bakåt. Och vad händer idag då? Jo nu fick jag in alla bilder igen på datorn som fanns på telefon & kamera. Ska försöka gå igenom det under dagen & så ska jag beställa papperskopior. En dag kanske allt kraschar & då har jag i alla fall det. Måste även köpa ett usb minne så jag får lagt in dom där också som säkerhet. För man vet aldrig & prat på ett antal tusen bilder på barnen. Ska åka & handla så fort affären öppnar. Är sällan mycket folk där så tidigt & vill gärna slippa slåss med "baggarna"    Sedan ska bilen tvättas både utvändigt & invändigt. Jag får koppla ihop en massa förlängninsladdar så jag slipper stå på parkeringen mellan bilar för att dammsuga. Stort störningsmoment att det inte finns eluttag nere i hallen   Och när det är gjort blir det en pw med hunden innan jag tar tag i brödbakning. Och sen kommer mina älskade barn hem!!!!!! Då får jag se hur det ligger till med prickarna men tyvärr antar jag nog att det i alla fall även blir vab i morgon också    Men men så är det. Nej dags att äta lite frukost & skriva färdigt inköpslistan. Ha en fin dag!!!

Skapa flashcards