My heart My life

Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Linda - 4 maj 2014 18:47

Kanske det är dags nu.. Avsluta allt en gång för alla.. ta sitt pick & pack & bara dra. Mot ett nytt liv. Med nya möjligheter. Kanske det helt enkelt är dags att få ett liv.. Ta med mina barn & bara flytta. Bort härifrån. Krasst sett kan jag flytta var jag vill med dom inom sveriges gränser. Och vad har jag egentligen som hindrar mig, förutom jobbet förstås? Kan lika gärna sitta ensam uppe i typ haparanda som här.. eller hur? Inte för att det är min dröm. Jag har en dröm om en plats som faktiskt ligger i sverige. En plats jag stortrivs på & alltid får en viss känsla av när jag då nån gång åkt dit. För känner mer & mer nu att mitt sk liv här nog har gjort sitt. Och kanske även min otur kan vända om jag tar det steget & bara drar. Lär ju inte få besök men det händer ju typ aldrig här heller. Så varför inte börja undersöka möjligheterna? Jag närmar mig dom trettio & vad har jag egentligen gjort med mitt liv? Inte ett dyft... Förutom mina två barn har inget absolut inget hänt.. Alltid stannat kvar på denna plats.. Haft olika människor i mitt liv som varit både negativt & positivt... Och numera känns inget så som det en gång gjorde.... Allt har på en kort tid vänts upp & ner. Och jag har tröttnat på allt.... Kanske på tiden att få en helt ny start.. 

 Sitter även & tänker lite på det här med semester. Funderar på att boka en tur med mina grabbar. Men saken är den att just det inte är så lätt när dom är så små & jag ensam. Visst jag klarar helt fint att åka nånstans ensam med dom. Herregud är ju ensam 24-7 med dom annars så vad skulle skillnaden bli? Mitt problem blir ex om vi åker nånstans där det är vattenland. Minus: Jag är ensam & svårt att bada & hålla koll på båda samtidigt. Samma med ex nånstans med typ tivoli: Kan inte åka med båda samtidigt... Men har lite idee'r. High Chapparal ex eller Nordens Ark. Det borde ju ändå kunna gå? Men ännu ett minus. En bit att åka & för att säga det milt är inte Noah så nöjd med att åka bil. Ännu ett minus med andra ord.. Men sedan har vi bara typ hyra stuga nånstans bara för att komma bort lite? Egentligen behövs det inte så mycket mer. Jag får funderar lite till..

 Annars.. jovars livet rullar på. Har haft barnen hela helgen så varit med dom & utöver det inte mycket annat... Synd att värmen försvunnit men får tänka positivt att då kanske vi får mer av den varan på sommaren. I morgon är det ny vecka, med dagis & jobb. Livets gång. 

Ovido - Quiz & Flashcards