My heart My life

Alla inlägg den 18 maj 2014

Av Linda - 18 maj 2014 19:41

Denna helg har jag haft en del rundgång med mig själv i huvudet.. Så fort barnen lagt sig för kvällen har det snurrat & snurrat runt runt... Att inte riktigt få den förståelsen jag velat ha har inte gjort saker & ting bättre.. Detta var inte livet jag drömde om... men det tycks ha blivit förlorat längs vägen.. Jag drömde om familj, barn, hus, vänner osv. Som en vanlig människa gör kan man väl säga.. Så har det inte blivit. Jag är ensam med två små barn. Sittande i en lägenhet.. Nej inte så det skulle bli den gången. Men nu är det så & jag har äntligen slagit mig till ro med det. Men drömmen finns fortfarande. Det nekar jag inte till. För jag måste ha den drömmen för att kunna leva.. Men mer än nånsin känner jag att nu är det dags att vända blad. Nytt papper, blank sida. En omstart. Bara få vara mig en stund & inte ha något runt mig som påverkar. Därav har jag nog beslutat att ta en paus från facebook en stund. För att inte bli påverkad negativt av olika saker just nu. Andra behöver inte se samma sak negativt som jag gör. Men jag tror att det är till det bästa just nu. Visst är jag en nyfiken jävel. Men dags att koncentrera sig på annat. Och dom jag känner har mitt telefonnr. Och dom som inte har & vill ha. Ja då är det bara att fråga. Men jo kommer att avaktivera fejan en stund så får vi se om jag faktiskt kan leva utan den haha Men bloggen kommer självklart finnas & kommer att nås via telefonen. När det kommer att ske vet jag inte men troligtvis redan i morgon. 

 Och snart får jag en inneboende här. Och en hund extra.. som fäller   Inget jag kan säga jag verkligen ser fram emot. För då är det en ny person som man måste ta hänsyn till. Och just det känns lite tufft med tanke på barnen. Speciellt morgon humöret till den minsta. Får inte han sin morgonvälling när han ska ha den, jaa stackars grannar säger jag bara. För medans jag gör i ordning flaskan står han & nihåller mina ben medans han då skriker som om ja jag vet inte vad. Jösses vilken röstresurs den ungen har. Men hon får ju bara vänja sig. Utöver det tror jag nog det kommer gå bra. Vi är rätt lika som personer. Inga som gör större väsen av sig. Och hon märks knappt. Värre blir det med hunden tänker jag men där har jag redan förvarnat mina närmaste grannar att en dryg månad framåt kanske det blir en del mer skälling än det hittils varit. Men vi får se hur det blir. 

 I morgon är det då måndag igen. Tycker inte det är annat än fredag & måndag typ. Tiden går fort. Helgen har varit ok. Vädret kanon & vi har spenderat större delen av dagarna ute. Pratar även mycket med äldste sonen om det här med att lyssna. För jösses amalia nu är den lugna perioden över & trotsen tillbaka för fulla muggar. Pratade i alla fall med honom om det förut att allt blir mycket trevligare om man lyssnar. Jag blir gladare, han blir gladare, ja alla helt enkelt. Och att om man är duktigt & lyssnar flera dagar så kan det ju faktiskt hända man kanske får en present. Han önskar sig innerligt en ny sparkcykel & om han är duktig på lyssnandet så ska han få det. Men just det vet han inte. Inte för det, i morgon är det säkerligen redan glömt. 

 Nej nu ska jag ägna en stund åt tv tittande innan det blir kvällen. Och tankarna läggs åt sidan & en restart ska ske. Ha en fin kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards