My heart My life

Direktlänk till inlägg 24 maj 2014

Jaha.. lördag

Av Linda - 24 maj 2014 14:07

Ja då var det åter lördag.. barnen är hos sin far    och saknar dom så oerhört mycket just nu    Syrran är på sitt jobb & här sitter jag i min ensamhet.. och har så fruktansvärt tråkigt. Handen värker. Vilket den även nu gjort på natten sen jag var hos läkaren sist. Var illa tvungen att ringa vc i torsdags då den inte hängde med alls. Först blev det en kortison spruta i handleden för att hjälpa nerver att få plats. Satan säger jag bara. Det gjorde svinont. I alla fall om den hjälpte skulle det då vara något som kallas "karpaltunnelsyndrom". Och sedan blev jag sjukskriven, hon sade en vecka men blev visst bara tills på måndag. Ordinationen var att vila. Mmm jättelätt. Och hur mycket hinner jag vila på några dagar? I alla fall hjälpte inte sprutan & jag har haft problem även på nätterna nu. 

 I går var barnen lediga från dagis som vanligt på fredagar. Och även syrran. Så efter att ha först bytt & tvättat allas sängkläder. Små röjt & grejat och efter det tog jag med hela gänget ut på tur. Först fixade var jag en bråtur hos min frisör för att fixa brynen & sen åkte vi för att titta på uteblommor. Och handel blev det haha    Och sedan en bråtur på Rusta för att köpa balkonglådor. Så äntligen fick jag planterat blommor jag med. Och blev jättebra! Bild kommer senare. Medans Noah sov fick Isak vbesök av sin kusin som han tycker så otroligt mycket om. Så han stannade i stort sett tills jag skulle köra hem dom till sin far. Och kul var det då dom leker så bra ihop. 

 När vi lämnat av barnen åkte vi på sentret för att handla lite & så jag skulle försöka handla upp vinsten jag fick. Ja blev ju av med två presentkort i alla fall haha och kom hem med kläder. Både till mig & Isak. Isak behövde mer shorts då typ fyra är lite lite om det ska fortsätta att vara så här varmt. För värmen kan man inte klaga på. Och igår eftermiddag blev det värsta åskvädret med nästan storm. Tre gånger!! Ett facinerande väder enligt mig. Haha tänka sig att jag var livrädd när jag var liten & nu kan jag sitta ute & titta på det. Konstigt hur det blir. I alla fall blev det inte så mycket mer igår, lite toning i håret & en film. Somnade rätt tidigt. Och glad är jag för det då handen/armen värkt i natt och gjorde det hopplöst att sova.. Och värmen gör det inte nåt lättare heller. Gav upp vid fem, halv sex & gick upp & påbörjade städning med avbrott för en promenad med hundarna. Och när syrran gick på jobb blev jag äntligen kvar. Men nu sitter jag alltså här & vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Rastlös & uttråkad... Lär väl fortsätta så resten av dagen. Och då saknar jag barnen bara ännu mera för då hinner man ju inte bli rastlös på det viset när dom är hemma.. Men men nån som har något förslag på vad man kan hitta på är det bara att höra av er   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards