My heart My life

Alla inlägg den 25 maj 2014

Av Linda - 25 maj 2014 16:35

Ja söndagen här & helgen snart över för denna gång. Varit en helt okej helg ändå. Men idag vaknade jag med en nedstämdhet. Vet inte riktigt varför, eller jo på sätt & vis. Och det även fast jag sovit hela natten. Men känslan har inte riktigt gett med sig än.. Har mycket i huvudet. Tankar som snurrar... Och det jag tänker mest på just nu är att jag en gång sade något som jag nu ångrar. Av privata skäl kan jag inte förklara mer ingående just nu. Men saken är den att jag nu funderat lite & kommit fram till att jag nog måste ge ett annat svar än vad jag först gav. Dels för att det är väldigt osäkert & dels för att det varit för mycket som blivit förändrat så jag känner jag måste backa. Det svåra blir att säga detta för risken är stor att det kan ändras mer än det redan gjort. Ja det var lite svammel som jag bara var tvungen att få ur mig. I övrigt mår jag bra. Mycket tankar & mycket som ändrats... Och att ha en inneboende har funkat väldigt bra. Kommer bli konstigt när hon åker på semester till veckan & sedan när hon flyttar. Grejen med oss två att vi är rätt lika & vi måste inte prata hela tiden. Och det har varit bra för mig med lite sällskap. Nu har det visserligen inte ens gått en vecka men än så länge har det funkat. 

 Och annars idag har det inte hänt jättemycket. Bakat bröd då det var slut i frysen. Och fick äntligen tvättat bilen vilket var välbehövligt. Men gissa vad som händer så fort jag körde ut ur tvätthallen haha jo regn. I massor. Haha jaja nu blir det i alla fallny skit på den i stället. Planen var även att få bort dammet invändigt men så blev det inte. 

 Och har funderat väldigt mycket på det här med handen/armen. Min sjukskrivning går ut i morgon. Jag vill jättegärna jobba då jag tycker det är urtrist att gå här hemma.... Men jag måste också tänka långsiktigt. Har ett stort dilemma... Jag vet ju att sprutan inte funkade, har fortfarande ont & speciellt på kvällen. Och jobbar jag får jag ont. Men äter jag ipren funkar det ju. Men hur blir det i det långa loppet för resultat av det? Kan det bara gå över precis som det bara kom? Jag får nog i alla fall prata med läkaren & höra vad han anser... Jag vill jobba & jag vill ha en fungerande hand... Mycket i huvudet idag. Men nu är det bara 1 timme kvar tills mina barn kommer hem!!! Ååå som jag längtar!!!!! Ett minus är att nu måste jag förklara varför grannen har studsmatta & inte vi. På ett sätt som han förstår.. Har full förståelse om han blir ledsen. Men blir nog bra... 

Skapa flashcards