My heart My life

Alla inlägg den 27 maj 2014

Av Linda - 27 maj 2014 09:09

Ja då satt man här hemma då.. fortsatt sjukskriven    så fruktansvärt tråkigt. Hade ju hellre jobbat.. men men nästa vecka satsar jag 100 på att jag ska kunna jobba. Och läkaren står på sig & menar det är jobbet även om jag endast jobbat en dryg månad. Jojo. Dagen igår blev ändå en bra dag. Ringde en mäklare för att gå på visning. Men just det har jag fått lite andra tankar om efter att ha varit på samtal på dagis. Mer om det kommer. I alla fall fick jag oväntat kaffebesök igår. Det var riktigt trevligt. Och Töcksfors är och förblir Töcksfors så lär bli prat. Och området jag bor i så ser alla allt typ. Haha var väldigt glad & tacksam för att den ena grannen inte var hemma för då hade hon garanterat kommit ut & börjat babbla om sina sjukdomar osv. Haha inte för det jag har inte något emot henne men kan bli lite jobbigt när man har besök. För varje gång jag haft besök har det blivit prat på henne i stället. Haha oavsett var det mycket trevligt & hoppas & antar det blir fler gånger   Och efter det hämtade jag hem barnen från dagis & vi var ute hela eftermiddagen & gick nog inte in förrän närmare 18. Och vad som hände yngste mannen vet jag inte. Helt plötsligt blev han helt "knäpp". Bara skrek & skrek. Inget jag än gjorde hjälpte. Inte ens ett bad. Fast efter typ 45 min lugnade han sig äntligen & lyckades få i honom en smörgås i alla fall. 

 Och idag då, jo gick på dagis med barnen & skulle ha utvecklingssamtal. Är alltid lika kul att höra hur allt funkar där. Och att få höra att båda barnen verkar så trygga i sig och stort sett aldrig några problem. Och konflikter lär det ju alltid bli. Jo och där kommer vi lite in på det här med ev flytt. Isak har berättat på dagis att han har många kompisar här & då blir jag lite fundersam... Är det verkligen rätt av mig att åter igen rycka upp rötterna för dom med ännu en ev flytt? Är jag egoist för att jag vill? Nu när allt lugnat ner sig & dom verkar trivas väldigt bra här. Och jag tror faktiskt jag måste tänka på dom i första hand. För det sista året har även dom haft det tufft med allt som varit. Ska jag då risikera allt det för en flytt nu? Nej jag tror jag måste avvakta något år till. Även om det känns lockande för min egen del att få något eget så tror jag inte barnen skulle må så bra av det. Men ska i alla fall gå på visning & är det något jag absolut vill ha får jag ta en ny omgång med tanke & prata lite med Isak om det kanske. Även om han "bara" snart är fyra förstår han mycket mer än man tror. Och som mig är han en tänkare. Vi får se hur det blir helt enkelt. 

 Och annars mår jag bra. Visserligen lite ensam men det är ju inget nytt. Pratar knappt med nån för tiden & kontakten med dom flesta verkar ha dabbat av helt. Men man har ju sådana perioder & livet förändras för alla. Känns trist och jag själv har backat helt för tillfället. Jag håller mig till mina barn. Oss mot världen haha inte riktigt men vi är en tight familj som vi även fått höra. Vilket jag uppskattar att få höra. Då har jag gjort något bra. Och hoppas vi är lika tighta om 20 år. Att kontakten finns där emellan oss & mellan dom som bröder. Vore fantastisk om det kunde bli så. 

 Idag bli det nog relativt lugnt, ska snart betala räkningar, diska & dammsuga. Ta en promenad & sedan handla lite. Ska ju på sommarfest på dagis så tänkte göra en liten piknikorg. Blir nog en bra dag detta också. 

Ovido - Quiz & Flashcards