My heart My life

Alla inlägg den 31 maj 2014

Av Linda - 31 maj 2014 20:39

Ja då var det åter en ny lördagskväll kommit och så även den sista dagen i maj. Konstigt att tänka på. Även om det är mycket bra med mitt liv nu så mår jag konstigt nog inte så bra. Kan kanske vara för att med två barn finns inte en chans i världen att man ens får sitta ner i fem minuter & prata. Ex som igår, då fick vi besök här & fick jag sitta ner & prata i 2 minuter var väl det toppen. Men här hemma är det ändå en sak. Här vet jag på ett ungefär var jag har dom. Bara att den ena ska ha hjälp med något & så går det bara nån minut så vill den andra något. Och åker man bort så sprids dom för alla vindar & jag måste springa efter speciellt den minste varannan minut. Orken har väl bara sinat.. Och att det även gått upp lite vad alla förändringar inneburit.... Och det märks så innerligt... Inget är som förut... eller är det jag som ändrats utan att jag själv insett det? Har jag/ och drar jag mig undan undermedvetet? Vad har förändrat sig? För jo jag har nog dragit mig undan... känslan att man "stör" att man liksom är i vägen på något vis... Just nu sitter jag med en trist känsla... Och en undran åter igen på vad man egentligen lever för? Mina barn självklart, men just utöver dom finns inte mycket liv som jag har.. Har stängt mig inne & varför kan jag inte riktigt förklara.. Har helt enkelt bara blivit så... 

 Och otroligt men sant, nu saknar jag min inneboende.    Även om vi inte pratar så mycket så medans hon bott här har det ändå varit nån här. Och just nu känner jag mig mer ensam än jag gjort på länge. Men det går över det också. Det är ju bara så det är. Jag har nog gått hemma för länge nu känner jag. Men på torsdag no matter what ska jag jobba! Även om handen långt ifrån är bra så ska jag ge mig f på det. Orkar inte gå hemma & glo. Dagarna blir otroligt långa av att gå hemma så. Funkar så länge barnen är hemma men annars så sitter jag & trummar fingrar typ... Blir nog bra allt i slutändan. 

Skapa flashcards