My heart My life

Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Linda - 3 juni 2014 08:49

Funderade & analyserade lite igår. Haha precis så som jag gör & kom väl fram till en del saker. Och saken är den att man i den stora bilden egentligen har ganska tur. Och visst kan jag låta det lilla negativa förstöra det som är positivt. För det mesta är ju faktiskt bara positivt om man bara lär sig att se det.  Min lista:

1. Har alldeles underbara barn. Och den äldste med sina härliga komplimanger som kommer spontan: "Vad fina kläder du har, mamma"  "Du är min goding". Och den minsta med sitt härliga skratt & sin pussmunn när man lägger honom för kvällen. 

2. Har otroligt bra grannar som man kan prata med eller bara ta en kaffe   

3. Barnen har många kompisar här som dom leker med (även om det ibland kan bli lite mycket här) 

4. Jag har ett fast jobb, och som låter mig jobba önskad arbetstid. 

5. Jag har verkligen köpt en bra bil! Fick otroligt skryt av den när den först besiktigades & nu på servicen.

6. Har en bra ekonomi ( även fast pengar har en tendens att typ försvinna   ) 

Ja har säkert mer positiva saker att komma med. 

 I alla fall njuter jag av livet & har kul. Även om jag ibland kan ha mina mindre bra dagar som ni redan märkt. Men i det stora hela är livet bra. 

 Och älskar sommar, för då går vikten ned igen hihi Inte som i fjol, det var nog lite extremt men inte så konstigt efter omständigheterna. Och gick ju upp lite igen i vintras. Men nu pekar det åter ner igen. Gött. Fast jag trivs rätt okej med mig själv nu. Visst har jag lite sladder här & var. Har ju fött två barn så inte så konstigt kanske. Och inte så att jag direkt gör något åt det förutom mina pw. Nej livet i sig är helt okej & ser för det mesta bara framåt nu. Och vissa saker som hänt kan man ju inte göra något åt. Men andra kan jag faktiskt skärpa mig med. Och det ska jag. Är otroligt rädd om människor som jag har i min närhet & dags att verksätta det nu. It's time to make a change.    Nej ut i solen & njuta innan den ska försvinna för ett par dagar. Ha en fin dag & ta hand om varandra så ska jag göra detsamma   

Hade tänkt lägga ut lite bilder men måste lägga ut dom på datorn först. Kommer nog ikväll om inget annat. Lite pyssel med det   

Ovido - Quiz & Flashcards