My heart My life

Alla inlägg den 24 juni 2014

Av Linda - 24 juni 2014 19:54

Och det är ju faktiskt sant   Och jag har en tendens att hetsa upp mig innan jag ens vet orsaker till varför haha Men fick ett gott råd på jobbet faktiskt att man ska inte hetsa upp sig innan man har svaret för det är bara onödigt. Och det är ju sant. För jag hade hetsat upp mig när jag kom dit. Kollade min lönelapp och där stod det att jag nu plötsligt hade 9 dagar betald semester & att jag hade numera 7 sparade dagar. Reagerade på det eftersom månaden innan hade jag kvar 21 dagar & 5 sparade. Och då hetsade jag upp mig för på det viset så "försvann" typ 19 dagar bara så där. Och diskuterade detta & var irriterad. Men fick i alla fall ringt lönekontoret för att få svar på hur många dagar jag egentligen har totalt. Känns ju inget vidare om man går på semester & så har man plötsligt inga dagar att ta ut. Haha men fick i alla fall löftet att hon skulle återkomma om det i morgon. Så får vi se. Dagarna kan i alla fall inte bara försvinna det är ju bara så. Utöver det var inte dagen på jobbet superbra. Det var en del krångel så var mest därför. Inget allvarligare än så    Men så hände en grej efter jobbet (ännu en grej att man ska lära sig veta först). Jag går inte helt in på det. Utan jag blev paff & förbannad & när jag fick samtalet så sade jag exakt vad jag hade på hjärtat. Och jag blev faktiskt förvånad över mig själv. Något måste ha förändrat mig. För i normala fall hade jag i stället för att ta upp det gå & irritera mig över det. Men fick förklaring & lite prat hit & dit & sen var det bra. Jösses jag blir faktiskt riktigt förvånad över mig själv. Men det löste sig i alla fall. 

 I alla fall så har jag tänkt en del på helgen som var. Och nu fick jag förklarat lite hur jag tänker ang det. Jag skulle absolut inte ha något emot att gå tillbaka till den kvällen om igen, Göra om alltihop & kanske med någon liten ändring hihi   

 Så just nu känns allt bara toppen även fast jag på något vis inte riktigt vet hur det står. Men jag tar det som det kommer. Det som händer, det händer. Och det är mottot jag försöker leva efter. För man behöver faktiskt inte veta allt. 

 Fick idag hämta hem barnen tidigt från doms far. Han hade inte sin bil hemma, och att äldstesonen skulle sova på soffan kl 18 var inget jag ville. Men visst är det rätt typiskt att då får man hem två små griniga barn i stället & som då absolut inte är trötta. Även om dom är helt slut egentligen. Så det var en liten kamp att få dom att somna    och inte så konstigt egentligen. Dels har Noah plötsligt slutat sova hela nätter och dels vill båda upp tidigt. Och numera somnar Isak i min säng. Men måste ta tag i just det snart så det inte blir en ny lång period. Inte för att jag egentligen har problem med det, men man vet aldrig vad framtiden har i väntan   

 Haha och ser ni, jag kan faktiskt komma med positiva inlägg   Nej allt känns helt okej. Och har även bestämt mig för att när syrran dumpat oss så ska jag ta tag i mig själv igen med promenader & träning. För just det har varit extrem dåligt med. Nästan så jag blivit lite lat. Men det ska bli en ändring på   

 Nej lite tv tittande nu innan jag helt färdig går till sängs. Ha en fin tisdags kväll!!!

Ovido - Quiz & Flashcards