My heart My life

Direktlänk till inlägg 25 juni 2014

Skit också

Av Linda - 25 juni 2014 19:34

Jag har nu exakt 5 arbetsdagar kvar att jobba innan 5 veckors semester. Och handen har dom senaste tre veckorna fungerat & inte haft direkta smärtor. Men nu sitter jag här med ny svullnad & smärtor från hell...    Helvete också... Jag vet varför & skulle ha bytt arbetsuppgifter redan igår men så är man ju ett jäkla stön och man vill ju inte vara den som "ger sig". Så den sista timmen på jobbet idag var ett rent ja h-vete. Man biter ju ihop. Och så jäkla dum man är för man får inget tack för att man gör det man ska även om det gör ont. Och har bara en dag kvar på den stationen jag är på denna vecka.. Och känns idiotiskt att komma i morgon & säga att "tyvärr, det funkar helt enkelt inte". Fan också... det gick ju så bra igen & så hamnar man i exakt samma situation. Och att bli sjukskriven sista veckan innan semestern är ju heller inte aktuellt. Så jag måste bara bita ihop & åter leva på ipren. Är ju ändå bara några dagar det är prat på & det borde ju gå. Ska gå. 

 Annars är det helt okej. Fått röjt upp inne idag tack vare regnet    Så det känns skönt att ha lite ordning igen. Och så har jag nog även kommit fram till att jag nog ska backa lite nu även om något säger annat. Kanske är jag dum som gör det? Eller så är det till det bästa? Svårt att veta eftersom jag inte kan se in i framtiden. Nej inget som bara ska vara enkelt här i livet & börjar bli van vid det. Men på något vis har man godtagit att det bara är så & inget känns så tungt som det var. Och det är ju ändå positivt. Har även backat ur en resa jag egentligen skulle iväg på. Av diverse orsaker. Och efter mycket om & men fick jag äntligen ordning på mina semesterdagar. Puh, så nu kan man ta semester utan att behöva oroa mig & så får jag försöka rensa alla dagar innan april nästa år. Nej livet går vidare som alltid. Ha en fin kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards