My heart My life

Alla inlägg den 2 augusti 2014

Av Linda - 2 augusti 2014 14:40

Ja det har varit en lång paus från det mesta & speciellt bloggandet har fått legat. Till veckan gör vi sista veckan hemma innan jobb & rutiner är i gång igen. Vädret kan man defintivt inte säga något på. Vi har haft varmt, skönt & underbart. Levt på stranden med bad & underbara dagar. Vi har helt enkelt bara njutit jag & mina små troll. Fram till i slutet av förra veckan. Då kom huvudvärken, orkeslöshet & ont i varenda led i kroppen.. Och kan inte svara på varför. Men detta har jag levt med sedan dess och hur tror ni det går ihop med två barn, varav den ene totalt ändrat karaktär & fått utbrott & tagit allt till en helt ny nivå. Kan ju vara den tidiga två års trotsen men inte vet jag. Har inte upplevt detta tidigare. Oavsett finns ingen respekt, och det nog inte ens för fan själv om han skulle dyka upp.   Men med allt detta på huvudvärke från h-vete, nätter med lite sömn.. ja det gör något med en. Och jag mår både fysiskt & psykiskt dåligt.. Inte att jag är ledsen så men mår helt enkelt inte alls bra... Semestern blev kanske inte vad man hoppats på på alla plan... Men jag är ändå nöjd.. Men i det sista har åter funderingar kommit & jag förvånas dock inte av människor.. Hur olika man kan se på saker & ting.. Saker som sägs, som ändå inte blir av, löften som ges som inte hålls.. Alla lögner.. Saker man inte bara kan vara rak nog att bara säga som det är. Åter är man på stadiet där man bara är trött.. på dom flesta & speciellt på mig själv... Jag är trött på att "inte bli sedd"... för det är just som man känner sig.. som luft som en liten vind som inte finns.. Och vet inte hur jag ska ändra detta... Jag är inte den som syns, hörs & märks. Det har jag nog aldrig varit.. Och det är kanske där jag borde påbörja ändringen.. Men samtidigt har jag inget behov av att bli sedd så sett.. Jag lever i min bubbla med barnen & just det fungerar väldigt bra. Sedan när bubblan spricker, ja jo då tar jag det därifrån. 

 I alla fall längtar jag till slutet av veckan. Då packar vi in i bilen & drar härifrån några dagar. Ska bli så otroligt skönt. Få se lite annat & lite lugn & ro från vardagens alla måsten. Det ser jag fram emot. Och så efter semestern så har jag lite projekt jag ska börja ta tag i. Livet går vidare i min bubbla. Nu måste jag snart ut & handla lite men sedan ska jag fortsätta stänga in mig från omvärlden (och speciellt en granne   ) och sitta här alldeles för mig själv, & Gizmo förstås... Så som det oftast är. Hoppas ni alla haft en fin semester. Själv är jag nöjd & ser faktiskt fram emot att få börja jobba lite igen, men först ska sista veckan njutas för fullo    Snart är hösten här & så även julen   Tiden går fort vet ni 

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards