My heart My life

Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av Linda - 21 augusti 2014 19:39

Ja det är sant. Det är som det är & blir som det blir. Men nu är det dags att vända på saker & ting. Sagt det förr jag vet men nu är jag nog mera målmedveten än vad jag varit tidigare. Det enda som irriterar mig lite smått är att människor har svårt att bara säga som det är. Men inget nytt på den fronten. Och därför tänker jag heller inte engasjera mig mer. Det är inte värt grubblandet & eftersom det bara får mig att må dåligt lägger jag bort det.. Dags att vända på det nu. Och har fullt upp med dom som faktiskt betyder allt för mig och det är dom & mig själv jag ska lägga energin på. Time to make a change   

 Det märks att man börjat jobba igen. Tiden & veckorna går fort. Andra arbetsveckan redan gjord   Och efter att ha pratat med högste chefen har jag även beslutat mig för att fortsätta jobba 60% en stund till då det rent ekonomiskt & fysiskt funkar bra. Så ökar jag hellre om några månader, eller efter nyår. Sedan håller jag hela tiden koll på bostadsmarknaden både här & var för om det skulle dyka upp något ska jag vara först. Har ett alternativ jag fortfarande funderar på men ska undersöka lite till & känna mig för om det känns rätt. Och annars rullar saker på. Barnen utvecklas & mår bra. Många goda stunder med dom & sedan klart tuffa. Men tur dom goda överväger det tuffa    I alla fall känns det personligen bra att vara på väg framåt med mig själv igen & nu ska jag verkligen ta tag i vissa saker ang mig själv. Redo & taggad.    Sedan kommer det så klart stunder som kanske inte är så bra men tänkte jag skulle skriva ett litet motivations "brev" till mig själv som jag ska titta på när det blir tufft. Och det tror jag kan hjälpa mig på vägen. 

 Haha hade ju bestämt mig för att egentligen byta säng på Noah denna helg, men ooh så skönt det ändå är att lägga honom i spjälsängen där han ligger still tills han somnat. Lär ju inte bli så när vi väl byter säng   Men får se när det blir. Men nu är det helg med barnen som gäller & vi ska njuta av den fullt ut.     Och hoppas på att det i alla fall blir någolunda väder så vi kan vara ute & busa lite. Men vädret är inget man rår över precis som så mycket annat. Blir bra ändå & blir vad man gör det till. 

Ovido - Quiz & Flashcards