My heart My life

Alla inlägg den 5 september 2014

Av Linda - 5 september 2014 19:19

Ja då var fredagen här.. Inte alls blivit som planerat & känner frustrationen just nu.. Men man får bita i det.. Åter igen har barnen blivit sjuka samtidigt. Dock har Isak kommit rätt lindrigt undan då han "endast" sliter med en förfärlig hosta medans Noah har hela köret med rinnande näsa, hosta & feber... Ja och jag är endast en enda människa med det hela... igen.... Men denna dag har ändå gått på sitt sätt. Fick besök av syrran & sedan hälsade vi på min mamma. Och efter att Noah sovit sin lur åkte vi alla på BK. Lite mys med grabbarna för att dom inte är helt pigga. Så min inplanerade övertid blev alltså inte av just pga sjukdom.. Men jag ska inte klaga eftersom dom egentligen sällan är sjuka.. Bara så tungt när det väl händer.... Och frustrationen & irritationen bubblar.. Inte gentemot dom.. absolut inte.. 

 Och åter igen tar jag åt mig saker som händer.. Fick höra något häromdagen som fick mitt hjärta att blöda.. Och det gjorde så ont i mig för jag har ju sådan medkänsla att det är skrämmande... Inget jag hört direkt från personen det gäller och därför skriver jag inget mer om det.. Bara att det gör ont i mig & att jag vet att en dag löser det sig.. Det gör det för alla.. I slutändan.. 

 Men själv om jag inte riktigt ska få slippa undan riktigt än är det okej.. Blev fruktansvärt sårad & besviken.. Är fortfarande vill jag nog påstå.. Och känns extremt tufft när det händer personer man aldrig trodde något sådant om.. Men en gång för alla fick jag veta var jag står & jag axepterar det. Bara skrämmande att det inte gick att tala om för mig själv.... Men nu lägger jag det bakom mig.. Ska köra storrens på fejan också.. Har börjat lite smått men ska ta det sista nu.. Att jag ens har kvar fb är för att den är ju kopplad till alla möjliga grejer.. Tyvärr.. Annars hade jag lagt ner min sida. Sedan börjar jag helt enkelt på ny kula. Ta upp andra kontakter osv. Sedan vad framtiden har i väntan för mig återstår att se. Nu är det i alla fall mina hjärtan som gäller.   Planering inför kalas & Ullared. Det ska bli kanon   

Ovido - Quiz & Flashcards