My heart My life

Alla inlägg den 7 september 2014

Av Linda - 7 september 2014 18:52

Dagen började riktigt bra. Först sovmorgon tills klockan var 7!!?? Härligt. Sedan promenad för att hämta hem äldstemann innan vi for till en kompis så grabbarna fick leka & vi prata Ullared tur. Var en härlig dag. Barnen lekte så otroligt bra tillsammans även fast Noah ibland gick i sin egna lilla värld   Blev bjudna på grilad korv. Ja en riktigt lyckad dag. Blev även bestämt när vi skulle åka ner till Ullared fast måste veta att det helt hundra löser sig med barnen & självklart hunden. Och att jag får ledigt förstås från jobbet. Vilket jag nog får skulle jag tro. Bara jag får veta allt det ska vi boka hotellrum & så drar vi ner redan nästa söndag. Längtar!!! I alla fall hade jag verkligen hoppats på att Noah idag skulle vara feberfri.. Men tyvärr.. När vi kom hem från lekdagen så var han helt slut & åter blev han varm.. Så efter att ha gått igenom stort sett hela familjen fick jag till slut löst det att mamma & syrran kan ta Noah eftersom han inte får vara på dagis i morgon. Isak har kvar sin hosta.. Fast natten hade varit lugn. Så han kan gå på dagis då han i övrigt klarar en dag utan problem.. Men mitt dilemma är nog mitt samvete just nu.. skulle verkligen behöva gå på jobbet. Dels för att vi har mycket att göra & dels för att jag vill redan i morgon få svar på om jag får ledigt nästa måndag.. Just för att jag då ska kunna boka hotellrum & göra allt det klart. Men så har vi samvetet då att lämna bort sjuka barn.... ååå jag vet inte vad jag ska göra??? Hjälp.... Man vill vara hemma med dom samtidigt som man behöver jobba... och just nu vet jag inte vad jag ska göra... Självklart vet jag att han får det utmärkt hos mamma, men så är man ju mamma till honom & vill ta hand om honom själv... ja dessa dilemman....

Och så har jag nu börjat få problem med min hund... Att lämna honom själv har tidigare inte varit några problem... Men på sistone (inte varje gång tack & lov) har det börjat raseras nere i hallen.. Klättrar eller nåt & river ner jackor, flyttar på mattor osv.. Men idag när vi kom hem hade hundjäkeln bitit i skohyllan!!! Och dessutom har han varit grinig i det sista... Och jag vet ju att han egentligen inte får det han behöver av motion & uppmärksamhet... Men det är inte så lätt att få till när man är ensam med alltihop... Så nu vet jag att jag måste försöka ge honomk tid på kvällarna. Med lek & lite träning & att verkligen hålla i promenader så fort barnen är hos sin far. Jag är då säker på att det kan hjälpa.. Och gör inte det det så vet jag inte..... Kan inte ge bort honom för han skulle definitivt inte må bra av det... Ja alla dessa problem... Och inte som om det var nog så börjar jag bli förkyld. Men tar till min dunderkur & hoppas att det funkar även denna gång.. Skulle ju vara otroligt om jag skulle slippa undan eftersom båda barnen fått bacillen   Så vi får se hur veckan blir & får fundera på hur jag egentligen löser det i morgon... 

Ovido - Quiz & Flashcards