My heart My life

Alla inlägg den 9 september 2014

Av Linda - 9 september 2014 19:17

Ja åter en ny dag med vab... Och ser än så länge ingen ände på det.. Han verkade lite piggare & åt faktiskt en hel vällingsflaska.. Sov i några timmar & sen pang på med feber igen... 5 dagen med feber!!?? Han har inte feber konstant lillfisen men varenda dag nån gång under dagen har den kommit.. så nu har jag bestämt mig för att i morgon blir det att ringa vc. Och där var vi även förut jag & Isak. På hans fyra års kontroll. Allt gick fin fint. Hörde bra, såg bra & en massa annat.    Så kom vi till vikt & längd. Jag tänkte inte så mycket på det. Visst min son är bastant men rör & är som vem som helst annan & stundvis mer ork än andra barn. Så hon skulle gå & fixa kurvor (jag hatar dom & kommer aldrig förstå mig på dom) Det positiva, han drar iväg i längden. Vikten var inte bra eftersom han drar iväg där också. Och nu fick jag världens chock ever, då tar hon fram BMI på honom. Jag är totalt emot det där med BMI.. för fan då skulle jag vara "fet" vilket jag inte är. Och då fick jag höra att min son på fyra år ligger mellan övervikt & fetma. Men va fan liksom. Jag i frågasatte detta, frågade rakt ut för det första om han var fet? Och varför i all världen man räknar BMI på barn?? Var i h-vete är sverige på väg? Även om man är lite mullig kan man vara mer hälsosam än en som är trådsmal... Hon menade bara att hon hade sina direktiv & var tvungen att ta upp detta... Och att vi skulle börja tänka lite på vad han äter & kanske ändra en grej. För det kunde räcka med bara en grej. Jaha så nu ska man börja banta barn också??? Som inte ens är feta??? Bara pga BMI som inte tar benbyggning i åtanke.. För är han lik mig har han fått en grov sådan tyvärr.. Och det kan man inte göra något åt. Jag blev fruktansvärt ledsen & förbannad... 

 Åter igen är det lite mycket men men tar det rätt okej. Skakar på huvudet & skiter fullständigt i vad som blev sagt för nu gör jag ingenting åt det. Hade gjort det om han verkligen var fet.. 

 Och så är det detta med Gizmo som plågar mig... jag vill verkligen inte att han ska bli borta... men jag vet inte om han mår så bra egentligen eftersom han i det sista varit så grinig & Noah tål han typ inte.... Och känner att han behöver få mer än vad jag kan ge honom... Så får fundera lite till & se.. Försöka ändra på något i alla fall.. Men frågan är hur länge man ska våga vänta innan det verkligen kan gå fel.....

Ovido - Quiz & Flashcards