My heart My life

Direktlänk till inlägg 16 november 2014

Rubrik saknas

Av Linda - 16 november 2014 18:50

Ja då var det åter söndag. Har varit mycket denna helg & har inte haft ork att starta upp datorn.. Ingen direkt bra start på helgen men konstigt nog har det nog inte riktigt gått upp för mig eller så tar det inte så ont som det i "normala" fall hade gjort. Är nog mera att jag inte vill tänka på det antar jag. Jo det startade med att det som skulle bli två nya vinterdäck blev visst till fyra ändå... En stor summa utgift.... Men riktigt bra däck & kan nog sitta på i si sådär fyra år med tanke på min körning... Och var ju illa tvungen... Sedan i torsdags gick tvättmaskinen sönder.. helt plötsligt lät den helt förfärligt & sedan vägrade den tömma vatten.. Kollade lite hit & dit. Fick en granne till att komma & titta men även där blev det stopp.. Och självklart gick ju garantin ut för typ två månader sen...   Underbart.. så efter att vi handlade i fredags gick vi innom där jag köpte jäkeln för att få elektrikern där att titta på den.. Och självklart så var ju han sjuk då.. Gud vilken tur jag ska ha.. men förhoppningsvis ringer han mig på måndag & ber om att det i så fall är något "billigt" fel för med alla utgifter just nu känns det inte bra att det ska behövas en ny tvättmaskin också.. men jag är rädd att det kommer bli så.. Och tyvärr är jag väldigt beroende av just tvättmaskin.. med två barn så är det inte optimalt att behöva gå till en tvättstuga.. att behöva klä på dom bara för att starta en maskin.. för det är för "långt" bort för att jag ska kunna gå ifrån dom den stunden.. Men har bokat tid i morgon eftermiddag i alla fall men hoppas verkligen det ändå ska lösa sig, om inte annat innan helgen i alla fall.. Men annars har det varit en riktigt bra helg. Vi har bakat Nutella bullar,pizza bullar & piroger. Lagade även glass ostkaka. Och utöver det har vi busat, lekt & myst. Gick en "ler" promenad igår haha ja ni skulle sett hur barnen såg ut men kul hade dom. Även om vädret inte varit någon höjdare så har det varit skönt att få lite frisk luft för allas del. Och idag har vi mest tagit det väldigt lugn. Isak fick sin kusin på besök & otroligt med den ålderskillnaden på 5 år så leker dom otroligt bra ihop även om jag stundvis tycker han är för snäll som låter Isak bestämma det mesta haha Och så var vi en sväng hos mamma & firade henne & syrran som fyller år i loppet av några dagar. Syrran i morgon som då blir bolagsmyndig haha. Usch får mig att tänka på min dag som närmar sig. Men har egentligen ingen ångest för det. 30 år men har det mesta jag kan önska här i livet även om det fattas vissa delar    Men allt brukar lösa sig. Och tänker inte fira den heller på något vis.. möjligen att jag bjuder hit familjen på söndag på tårta men annars blir det nog ingenting. Haha funderar på att ta mig en fylla totalt ensam   Haha nej det tvivlar jag på. Nej det blir nog bra. Nu måste jag lösa andra grejer som jag hänger efter med så får avsluta här så även det blir gjort idag.

 Ha en trevlig kväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards