My heart My life

Direktlänk till inlägg 19 november 2014

Mycket..

Av Linda - 19 november 2014 19:46

Ja det är mycket nu, mycket hemma & mycket i huvudet. Väljer bort alla måsten just nu för att få ut lite ur mitt huvud även om jag egentligen verkligen skulle behöva röja för här ser det ut som ja som om en bomb slagit ner haha men det får vara. Dels är det mitt fel & dels lego precis överallt haha. Nej som sagt det har varit en hel del runt i kring mig så vet inte riktigt var jag ska börja men får starta med något så får jag se om jag lyckas få ut allt. Jo tvättmaskinen haha fick tag i elektriker i måndags & slutade tidigare på jobbet. Och halleluja äntligen så var turen på min sida & nu vet jag hur jag ska göra nästa gång det blir problem men haha kan inte skylla på barnen denna gång haha   Så igår hade jag en verklig tisdag.. så otroligt lång dag & dessutom vid en ren tillfäldighet tittade jag mig i spegeln & vet ni vad?? Ett grått hårstrå!!!! Hade inte kris innan men nu när detta dök upp känns det inte jättebra men men vad kan man vänta sig.. Jag är inte 20 längre   Men dom flesta känner nog igen sig i känslan av det första gråa håret.. Inte så kul.. 

Jo nästa grej i mitt lilla huvud är självbilden man har av sig själv.. Om vi tar utseendet först så är det att i mitt huvud är jag "stor". Fet tjock ja ni vet.. Varför jag kommer in på just detta är att vi fick nya arbetskläder igår & jag beställde en storlek mindre än det jag hade eftersom dom är för stora. I alla fall så tog jag upp byxorna & sade helt hundra att dom kommer jag aldrig få på mig. Väl hemma tänkte jag att jag i alla fall får pröva dom. Och dom satt helt jäkla perfekt!! Och då blir jag lite sne på mig själv för vilken otroligt fel bild jag har av mig men hur ska man ändra den synen? Det är ju inte så att man kan se sig själv med andras ögon hur gärna man än skulle vilja.. Och då kommer vi in på nästa punkt, hur ser man mig som en "hel" person? Har fått flertalet gånger på jobbet fått höra att jag ser sur ut, eller ledsen eller dylikt. Även om jag inte är det. Det är ju inte den uppfattningen jag vill ge människor men när jag jobbar är det oftast med bok i örat & koncentration på den & det jag gör. Är ju inte precis att jag står med ett leende... Haha hur skulle det se ut? Att stå med ett flin när man jobbar med samma sak dag ut & dag in, om & om igen.. Jo är lite trött på att vara en "apa" eller en hamster som går i ett hjul.. Saknar otroligt mycket att jobba med affär eller allra helst en bensin mack.. Och då kommer jag in på något vad gäller jobbet... Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera känslan, men grejen är om jag ska ta det från start så sökte jag på ett jobb som ersättare till förstaman. Just för att kunna få chansen att pröva något nytt som innebär ansvar & utmaningar. Grejen är att vi var ytterst få som anmälde intresse för detta på totalt tre platser (var det sagt då).. Igår fick jag reda på att jag skulle upp på samtal till chefen.. Så kom i morse med nerver på spänn & ja lite så.. Men så fick jag även reda på att även människor som inte sökt varit uppe.. Blev lite paff men ändå inte överraskad, nu måste jag tänka lite hur jag lägger upp det här... Att människor inte tycker lika mycket om alla förstår jag.. I alla fall, jag sitter med känslan att innerst inne finns det någon som helst inte vill att jag sitter på den platsen därav skicka upp personer som inte vill ha jobbet men som är mera "omtyckt"... Och därav en ny känsla att inte höra hemma någonstans.. Och med undran vad jag gjort som inte är bra? För med all tydlighet skrämmer jag bort människor men jag vet inte riktigt varför eller vad jag kan ändra på? I alla fall så var samtalet helt okej & att jag jobbade 70% skulle inte påverka beslutet.. Och svaret skulle komma i morgon men funderar på att tacka nej om jag mot all förmodan skulle ble erbjuden jobbet.. För hur ska man kunna jobba ihop med någon som inte vill ha mig där? Eller det är ju bara en känsla jag har... Så vi får se vad som händer i morgon... Har egentligen mer i huvudet men kommer en dag i morgon. Nu får jag ta tag i lite här hemma innan det blir kvällen. Och bara som ett litet påpek när den dagen kommer. Avtackar mig för all slags taggning av statusar... Kommer även ta det personligt med vissa.. Och nu kom jag på det här med rykten som tydligen går om mig.. Men tar det också i morgon.. Är rent ut sagt förbannad & ledsen över detta som blir sagt... Men återkommer om det. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards