My heart My life

Direktlänk till inlägg 22 november 2014

Så är det

Av Linda - 22 november 2014 14:07

Ja det är som det är och så är det. Lördagen här & nyss kommit in från en pw så härligt svettig   Tränade lite med armar också längs vägen haha tur ingen såg mig för det var nog en syn för gudarna. Och även varit duktig & stretchat efteråt för vill inte ha den känslan jag hade sist gång    I går var vi en sväng på mitt jobb med kaka. Folk tror nog jag har vildbasar till söner för jisses vad dom var i 150 haha men dom tyckte nog det var kul & Isak sade att det var ett coolt ställe haha 

På eftermiddagen tog jag med mig syrran & Noah till Årjäng. Isak blev hämtad av sin pappa eftersom Noah skulle till tandläkaren. Och först blev det bolaget så syrran fick sin present innan det var dags för tandläkaren. Haha ja jösses säger jag bara. Jag är enormt imponerad över hur en tandläkare på några ynka sekunder kan hinna räkna & tycka att tänderna ser bra ut för han visade då inte tänderna frivilligt haha Men nu är det ett år till nästa gång båda trollen ska dit och då funderar jag på att fråga om inte Isak kan få samma tandläkare som Noah för tyckte hon var bra & bra med framförallt barn. Lämnade Noah hos sin far & jag & syrran kollade runt lite innan vi drog på centret för att äta.. Jag är imponerad över hur det stället vi åt på ens kan vara kvar.. Herregud för det första kö tid på ja bra länge, få som jobbar & dom som gör det verkar vara ytterst vimsiga... Att ingen exploderade på den stunden vi var där är jag imponerad över. Kom hem & beslöt mig för att hämta upp alla julsaker. Haha sagt & gjort. Började sortera lite igår & blev färdig i morse. Minst hälften åkte tillbaka till förrådet. Vill ha det enkelt & stilrent & inte för mycket. Men nu är allt klart med pyntandet & är nöjd. Även fått städat & handlat. Effektiv som alltid.    Skönt att vara klar så jag slipper tänka mer på det & att göra det när barnen är här. Annars funderar jag lite & på sätt & vis ångrar jag nog ändå lite att jag inte ställt till med stort kalas. Men nu är det som det är. Och att bjuda in en massa hade ju bara blivit jobb egentligen.. Och har ju fått erbjudande om att hänga på ut ikväll men känner faktiskt bara för att vara alldeles ensam. Ta det lugnt, se nån film & bara skita i den där dagen   Kommer heller inte bjuda in någon i morgon men möjligtvis att jag bara bjuder in familjen på kaffe på måndag istället.. 30 år har snart gått & man kan ju inte annat än tänka lite på allt som hänt.. Folk som kommit, gått, saker som hänt. Upplevelser, ja hela livet från man var en liten flicka,utstött & mobbad. Till vcm jag är idag. Jag vill nog påstå att jag är rätt stark, snäll & dom som står mig allra närmast skyddar jag med näbb & klor. Att jag lätt tar till mig det negativa för det är lättare att tro på än det posistiva. Mina underbara söner jag fått till världen & gör så gott jag kan med uppfostran. Ja det är mycket som hänt på snart 30 år...  Och det negativa jäntemot det positiva är nog lite högre. Men jag står här än idag med många minnen & goda stunder & det är dom jag koncentrerar mig på. För ingen vet vad som komma ska. Fortsättningen är ett oskrivet blad med nya händelser & upplevelser. För jag lever & tänker fortsätta med det. Njuter av dagen som är & tar vara på varje minut jag kan. För det är faktiskt väldigt viktigt. Att leva i nuet. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards