My heart My life

Alla inlägg under november 2014

Av Linda - 11 november 2014 19:18

Jag börjar seriöst undra på om det är något fel med mig haha alltså fysiskt.. har fortfarande ont i hela kroppen något jag tog för träningsvärk men idag har jag verkligen undrat... halsen är tjock & känns som om det är en sena som sträckt sig där & sedan är det resten av alla muskler.. och numera har även vänsterhanden börjat som högerhanden.. och även fast jag inte mått bra alls idag & med ont i hela kroppen har jag ju självklart inte åkt hem, nä nä så smart/dum man egentligen är.. Men kan inte nu.. dels har man det dumma samvetet & dels om jag är sjuk så ska ju egentligen barnen också stanna hemma & då känner jag lite att då kan jag ju ändå jobba i stället för stundvis är ju det lugnare.. Men ändå när jag stod där i slutet i eftermiddags hade jag bara lust att gråta... så jobbig är denna känsla i kroppen.. och att dessutom vakna ett ex antal gånger på nätterna pga domningar & ont börjar ta ut sin rätt... Det måste ju vara något konstigt på g i kroppen men jag kan inte riktigt förstå vad.. och att ringa läkaren.. nja ni vet, ringer jag läkaren nu får jag nog bara beskjed om att stanna hemma & vila & jag orkar inte helt den tanken just nu.. Och otroligt bad timing om jag skulle bli sjukskriven av orsak jag hemlighåller en stund till.. Men allt det här som händer fysiskt gör att jag börjar må lite dåligt psykiskt vilket jag för allt i världen vill undvika i största mån.. så knaprar värktabletter & klistrar på ett leende "Bara att bita ihop" ni vet    Blir nog bra. 

 Finns en låt jag måste dela, texten är så oerhört passande på hur jag stundvis känner... Och bra är den också.. 

Bara lite så jag känner.. 

Ny dag i morgon.. och hoppas & önskar att få sova hela natten utan att vakna... känns som en dröm långt bort....

Av Linda - 10 november 2014 18:36

Ja det kan man säga... visst är det underbart med "goda" nyheter gång på gång... blir lite små less på det... Just nu är jag lite förtvivlad.. inte så att jag är nere, inte alls så men lite förtvivlad bara över vissa grejer... hela tiden ska det vara något & just denna månad lär bli otroligt tufft för just denna månads bunke med utgifter har visat sig stiga till ofattbara höjder.. dels kom försäkringen, visst den var väntad absolut.. sedan blev det en stor utgift pga Gizmo... inte helt planerad men var ändå tvungen... Och så idag skulle jag få på vinterdäck.. Och hurra.. två av däcken visar sig vara totalt skrot så vips så var jag tvungen att få nya.. Och så är det snart jul... blev en lite nedtur där & nu är jag otroligt glad att jag har 10 timmars övertid på kommande lön men oavsett detta vet jag inte riktigt hur jag ska få ihop allt detta.. Vill inte gärna nalla mer på sparkontot eftersom det är till min & barnens framtid som just nu ser väldigt mörk ut att jag ska lyckas med.. Och ångrar otroligt mycket på att det redan försvunnit rent för mycket därifrån & hade som mål att inget mera röra men som det ser ut nu verkar det bli ett måste... Men tar inga sorger på förskott för vet inte vad lönen blir än för den kan jag inte själv lyckas räkna ut även med fast månadslön haha knäppt eller hur?? Många gånger jag skulle önska man kunde gå tillbaka till vanlig timlön för då var allt enklare. Visst hade varit enklare om man jobbade fulltid & aldrig vabbade. Men det finns inte i min värld   Nej lite trött blir jag allt eftersom jag hade lite planer denna månad att det nu blir som det blir. Men men så är det.

 Annars då? Ja haha vaknade idag med ont i varenda muskel kändes det som. Handen som värker på det.. Jodå, men jag har mig själv att skylla för resten av det onda haha världens träningsvärk!! I går drog jag igång igen med min intervall träning, dvs jogga det jag orkade för att övergå till snabb promenad & blev väl ca 30 min totalt. Haha jo inte mycket joggande egentligen för kondisen jag hade är på botten igen men den ska jag jobba mig upp till igen. Hade förstås hjälpt en massa om man ändå kunde ge sig med det jäkla rökandet.. Säger till mig själv varenda kväll att nu får det fan vara bra, så vaknar man på morgonen & så är det på igen. Haha jodå man är så smart, eller inte    Så börja aldrig någonsin med den skiten för det är jäkligt dumt! 

 Men men så är det.. Just nu är det största irritasjons momentet handen som krånglar.. Så fort jag gör något som ex hyvla ost domnar den bort. På natten vaknar jag flera gånger av att den "sover" och det är obehagligt i sig & otroligt svårt att få liv i igen.. Svullen & stundvis ont. Men lever på ipren & muskelavslappnande. Hjälper inte detta får jag väl åter bita i det sura äpplet & gå till doktorn. Men än så länge "biter jag ihop"    Som med det mesta. Men överlag är det mesta okej. Har mina underbara barn som är mitt allt   Och till helgen har jag bestämt att vi ska baka    Både jag & killarna tycker det är kul så det passar ju bra. Planen är kanelbullar med ny vri & smak    Och tänkte göra en hög med hemlagade piroger för det är perfekt att ha i frysen. Och kanske även pizza bullar. Får se. Funderade även på lite annat som rulltårta för efter att ha sett det på tv´n igår har jag varit otroligt sugen på det & faktiskt något jag aldrig prövat mig på så vore kul att göra ett försök. Blir oavsett en bra helg men har några dagar kvar dit   

Av Linda - 6 november 2014 18:56

Dom senaste dagarna har det åter hänt något med min hand    först har det börjat med att man vaknat av att handen "somnat" och det är obehagligt. Stundvis obehagliga stickningar.. Nu idag började den åter svullna & känner att det inte står helt rätt till.. Men som man säger på jobbet "bara att bita ihop" haha och det gör man ju. För man har den moralen. Har muskelavslappnande hemma så får ta det innan jag sover & hoppas det hjälper så jag i alla fall kanske slipper vakna av domningarna.. Och har planer på att påbörja julstädning i morgon.. Just nu finns ingen ork eller lust... Och enda helgen innan advent som jag är ensam & utan planer så ska det bli av måste det ske i helgen.. Ska även jobba några timmar på lördag.. Kan vara skönt att få lite extra pengar innan jul.. 

 Men det var det här med ork.. skulle önska jag kunde få lite av barnens energi så man orkar med... Och tänker mer & mer på det här med att man alltid är så "snäll".. man ställer upp i vått & torrt & ändå så får man oftast ingenting tillbaka... Och jag börjar känna mer & mer att man ska ta ännu mer avstånd... Har en grej jag ska ge tillbaka i gentjänst till någon, sen tror jag att jag håller mig undan... En stund.. till nästa år.. haha nej men börjar tröttna rejält.. så snäll man varit.... 

 Nej usch.. är otroligt negativ just nu nog beroende på att man hela tiden är så trött & orkeslös... Energi.. ja tack.... blir nog bra....

Av Linda - 4 november 2014 18:57

Ja nu är det en stund sedan jag skrev.. mycket har hänt sedan dess & ändå inte... Ja fredagen kom & hade sådan ångest & ont i magen... allt var så otroligt tungt... Klockan tickade på & jag lämnade barnen hos sin morfar.. sedan tog jag med mig min älskade hund & åkte till vetrinären... vägen var tung & jobbig... visste ju vad vi skulle dit & göra... Tårarna rann & rann... hjärtat brast.. hjälper väldigt lite att man gång på gång fick höra att man gjorde rätt... Vetrinären pratade med mig & tyckte även hon att jag tagit rätt beslut efter att ha hört min historia... Men det kändes inte så.. och det gör det inte än heller... men innerst inne vet jag ju att det var rätt.. Men saknaden är enorm & skulden stor.. för på sätt & vis är det ju ändå mitt fel allt som blivit... men oavsett var det en fin stund.. satt ner, hade Gizmo i knät hela tiden.. smekte honom & pussade honom.. talade om hur mycket jag älskade honom.. ba om förlåtelse... satt med honom där ända in till slutet.. Han somnade in i mitt knä... en sista stund med bara oss    Min älskade vän... förlåt än en gång för vad jag gjort dig.. att det inte kunde bli som jag helst hade velat... förlåt...

 

     R.I.P Gizmo 2009-05-06    2014-10-31       


Och annars har helgen varit helt okej även med sorgen i hjärtat.. Barnen har inte reagerat så mycket på att han är borta.. Och fredagen gick jag ut ändå.. Behövde det. Var kul absolut men blev lite full & lite känslig.. Haha även lite ångest efter den kvällen då man gjorde något dumt.. Men men så är det. Full & tanklös. Men åkte hem tidigt då det blev lite känsligt. 

Och lördagen myste vi bara & bjöd in familjen på mat. Skönt att få annat i tankarna. Och i söndags så fick jag en fix ide haha ni skulle sett mig. Fick för mig att vända på soffan, så medans jag hade påbörjat bak av tekakor så skulle jag även skruva isär soffan. Så det var in med plåt i ugnen, ut i vardagsrummet skruva lite, springa in & byta plåt & så höll jag på en stund. Effektiv heter det    Haha och två ungar på det. Men allt var klart inklusive städning till klockan var runt elva & det var dags för lur på Noah. Och gissa om jag är otroligt nöjd med resultatet av den lilla omöbleringen. Tänk att så lite kan göra så mycket. 

 Annars rullar livet på... Händer inte mycket utöver det & efter allt är jag helt slut... Inte kommit igång med vad jag föresatt mig men just nu finns ingen som helst energi.. åter igen är det lite mycket.. och har kommit på vad jag önskar mig i present... allt jag önskar mig är ett lugnt år utan några större händelser... "all i wish for christmas". Men jag ska göra mitt för att det ska bli så bra som det går med saker jag kan påverka. 

Ovido - Quiz & Flashcards