My heart My life

Direktlänk till inlägg 12 december 2014

Fredag

Av Linda - 12 december 2014 05:56

Ja då var fredagen här och helgen har kommit. Tystnaden belägrar lägenheten då barnen är hos sin far.. och visst är det konstigt att så fort jag lämnar barnen så kommer ångesten... Vill ändå kunna vila samtidigt som jag vill ha dom hos mig hela tiden och just dom två sakerna går inte helt ihop.. Igår efter att dom åkt mådde jag riktigt illa.. Men nu går det bra. Var på Lucia firande på dagis igår & så många duktiga barn    Riktigt mysigt var det. 

Och vad gör jag uppe redan kan man undra sig? Haha ja jag är & förblir en morgon människa tydligen.. Svårt att ändra på det. Har i alla fall funderat mycket den sista tiden... Och så har det varit ganska mycket på jobbet... På sätt & vis ska det på något vis bli skönt när denna perioden samtidigt som jag gärna skulle vilja fortsätta.. Konstigt även det hur man är haha Men det har varit intressant att se vad det hela har inneburit & för det mesta är det rätt lugnt. Men nu ser man faktiskt helheten & det skulle nog alla behöva se. Är inte alltid bara bara. Men det är som sagt ändå kul & en ny erfarenhet rikare. Och ännu konstigare är att nu är det bara en dryg vecka kvar att jobba, sedan är det julledigt?!? Herre jösses tiden går enormt fort så det är skrämmande. Hinner liksom knappt att andas... Och tycker inte om när det går så fort för då tar man sig inte tid att njuta på samma vis. Denna vecka har bara flugit sin väg, och om tisdagen blev minsten 2 år.. även det är konstigt för känns som om det var igår han kom till världen.. 

Och snart jul & jag är inte på långa vägar klar med julklappar    Jag får ta det sista nästa helg. Jag brukar aldrig vara så sent ute... Men med allt som varit är det inte så konstigt. Men målet nästa helg är att bli klar med det & att få upp granen haha och tror inte den kommer få stå så länge. Man har en katt som är högt & lågt stundvis & sen tror jag inte Noah kommer vara lika duktig med att låta den vara ifred som ifjol. Så vi får se hur det blir. Och inte vet jag än hur julafton blir... och det är lite störsamt... 

Tänker mycket på nästa år & vad mina mål är då... Har lite grejer jag vill förbättra på många plan.. Men det tar jag senare. Nu ska jag ta en dusch & när affären öppnar ska jag handla.. Sedan får jag se vad jag hittar på resten av dagen. Har lite planer men det beror på lusten.

Vi hörs!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards