My heart My life

Direktlänk till inlägg 18 december 2014

Jullov!!!!

Av Linda - 18 december 2014 19:09

Hurra!!! Nu är det äntligen långledigt!!! Haha så jäkla underbart! Har varit en totalt kaos artad dag precis som jag kände på mig i morse. Men måste säga som alltid att veckorna går sanslöst fort & denna har inte varit något undantag. Och även om jag blir fullständigt utpumpad är det ändå på sätt & vis roligt med utmaningar som blivit på sistone på jobbet. Men nu är jag helt slut. Inte sovit något typ sen 2.30 i natt då det varit lite si om så med grabbarna. Så idag lär jag nog slänga mig i säng rätt tidigt. Och det ska bli skönt med ledigt ett tag. Få tid med busarna med allt vad det innebär av utmaningar där också. För den ene är tämligen trotsig & den andre med sin attityd. Men att få andas & verkligen umgås med dom på sådant sätt man inte gör på vardagen ska bli underbart. Ska verkligen försöka ta tillvara på stunderna nu. Och ta mig tid att bara "vara". När man jobbar har man alla måsten hela tiden men nu kan vi bara lägga det åt sidan och njuta av julen. Pratade lite med Isak om att det nog inte blir någon gran i år. Det kommer tyvärr inte att gå för det vet jag pga "kattekrek" haha för han kommer inte låta granen vara ifred & eftersom vi ändå inte ska fira jul här hemma så tycker jag nog att vi skippar det i år. Men nästa år blir det jul hemma. Fast hemma i år är nog troligtvis inte hemma nästa år om det går enligt planer. Då sitter vi någon annanstans & då har barnen varsitt rum. Och lite kul att efter att ha stått i kö på en fyra i typ ett år har det nu dykt upp ett mail. Har bestämt mig för att i alla fall nog titta på den & sedan ska jag räkna lite & se hur det går för den är mycket dyrare i hyra & ska jämföra det med målet jag egentligen har & se. För jag tänker inte "bo ihjäl" mig. Så bara julen är över ska snål tanten fram & då ska vi se om det kan gå. Klarar jag snåla rejält i ca 4 månader pluss att det andra löser sig kommer det att gå. Så får man lösa resten efter hand. Man kan göra ganska mycket med små medel. Så vi får se. Spännande detta kommande år kommer bli.   

 Morgondagen kommer först & då är planen att umgås med pojkarna tills jag lämnar dom hos sin far & jag får ensam helg. Då ska julklapparna bli klara är min plan. Fan, brukar aldrig vara så sen med det, men ekonomin kraschade föregående månad med allt som blev & dessutom inte haft den egentiden att åka & shoppa heller. Vet i stort sett vad jag ska fixa till dom återstående & då går det lite lättare. Har inte många kvar egentligen så ska vara nöjd ändå. Fast åker nog med något mera till grabbarna också tror jag. Har redan köpt en del men blir nog ändå något mer. Känns som om det blir en helg som man har fullt upp vilket är rätt skönt. Och måste försöka vila lite också för sedan har jag pojkarna stort sett hela nästkommande vecka förutom ett dygn som dom ska spendera med sin far. Men det känns bra för veckan efter blir det mer ensamtid än jag är med dom. En rätt bra fördelning tror jag. Då är planen att faktiskt ta en tur till Karlstad & Ikea, ensam eller inte, det återstår att se   

 Nej nu har jag egentligen inget mera på hjärtat för stunden. 

Vi syns & hörs!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards