My heart My life

Direktlänk till inlägg 30 december 2014

Julhelgen

Av Linda - 30 december 2014 17:59

Jaa det är en bra stund sedan man skrev.. har legat totalt utslagen sen julaftons kväll... Så har inte mått bra med andra ord.. första dagen sen julafton jag känner mig verkligt pigg & har energi.. eller var väl inte så pigg på julafton heller men det av andra orsaker.. säger inget mer än att högtider är inget för mig än.. Men blev ganska okej när jag fick hem barnen... Och sen dess har det inte hänt mycket alls.. har haft en jäkla hals smärta som först idag känns okej, sitter bara som en liten "propp" kvar nu. Stundvis på dagar & nätter har jag haft feber. Men det har gått att vara sjuk även med barnen hemma.. Visst man får kanske inte den vilan man behöver men är man envis så är man.. ska fixa allt själv jag... och så är det ju..  Men det gick som sagt bra även om barnen var lite uttråkade ibland så var dom faktiskt relativt lugna.. Och igår var jag faktiskt på benen & fick gjort det jag hade planerat en stund, shoppat   Jag & mina systrar åkte iväg & som vanligt blir det alltid lite dyrare än planerat.. Men oavsett fick jag med mig det jag skulle pluss lite till. Och en chans att umgås med systrarna var ju inte helt fel det heller.. Innom vår familj är vi inte duktiga på sådant... att umgås som familj.. eller prata med varandra... Vilket inte är den bilden jag vill lära mina barn.. För vill att dom ska känna att dom kan prata med mig om vad som helst oavsett ålder... Att familjen ska hålla ihop.. Men jag ska försöka ha det som ett mål år 2015 att försöka själv bli duktigare på den punkten.. Sedan kan jag själv bara göra halva jobbet men jag ska i alla fall göra ett försök.. Har en del mål det kommande året som jag ska försöka nå.. Inga löften för att hålla ett löfte till mig själv funkar inte. Men ett mål är som en belöning om det lyckas.. Vi får se.. Men detta är nog årets allra sista inlägg, tror jag.. Har egentligen mer på hjärtat men blir så mycket & just nu vill jag bara njuta av en ren lägenhet, tända ljus & mys bara för mig själv.. Lite egentid helt enkelt. Så hoppas jag att för alla där ute att 2015 blir ett bra år. Ett riktigt gott nytt år önskar jag er läsare, vänner & bekanta!! Så får vi se om jag hinner slänga in ett inlägg i morgon eller inte.. Ha en fin kväll!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards