My heart My life

Alla inlägg den 3 januari 2015

Av Linda - 3 januari 2015 19:40

Ja då var det nya året här & sitter här med lite tankar. Även om det fattas lite i mitt liv är jag så otroligt tacksam för det jag faktiskt har. Jag har två underbara pojkar som jag älskar över allt på denna jord. Jag har ett fast jobb & en god inkomst. Jag har i alla fall en god vän som betyder mycket för mig. Och så har jag en familj. Visserligen kanske inte den bästa kontakten men hoppas att det kommer bli bättre. Men att känna en sådan otrolig tacksamhet är ändå ganska viktigt. Att man faktiskt kan vara glad för det man har.. Och det är tyvärr inte alla som gör det... Och nej jag gör det inte heller själv ibland.. Men att man ändå försöker är ju ändå ett stort steg. Sedan ser man andra i helt annan sists som inte alls är tacksamma... Och då blir jag lite less... Det finns dom som satt sig i sin egen sits men som inte vågar eller vill försöka få hjälp, eller bara öppna sig lite för andra människor.. Jag vet att det är svårt att öppna sig för andra, jag är sådan... Men där handlar det för min del mer om erfarenhet & upplevelser.. Och för andras del kanske det handlar om genans eller bara envishet... Och det är så otroligt synd för den typen av människor har lätt att förstöra mer för sig själva än dom anar... Och så finns det människor som ex kommer från ett krigshärjat land som hungerstrejkar för att dom inte fick i genom sina krav, en diskution jag inte ger mig in i. Jag har mina åsikter & dom står jag för men orkar inte diskutera det med någon just nu. Vi har alla olika meningar & åsikter & det ska man asbsolut ha. Nej som sagt det här med att vara tacksam & kunna be om hjälp eller bara sträcka ut en hand är viktigt.. Och får man inget tillbaka slutar man sträcka ut handen.. jag vet... man behöver inte ge så mycket tillbaka.. ett ynka tack, eller hjälp med annat ja något i den stilen... Finns så otroligt mycket jag skulle vilja skriva på det här ämnet men ibland måste jag tänka mig för lite, så också denna gång... Jag skulle så gärna vilja lösa något men vet inte riktigt hur & mer än det kan jag inte skriva just nu på detta.. Allt löser sig   

 Annars har nyåret börjat rätt så bra. Dock med sjuka barn men inte så konstigt med dom temperatur förändringar som varit. Men vi har myst & mått bra ihop. Och igår städade jag bort julen. Hade inte tänkt det men när det ändå var grönt ute igen kändes det skönt att få bort det. Men nu måste jag verkligen ta tag i förrådet i källaren igen.. Rensa i kartonger som står där & slänga grejer... Och igår fick jag erbjudande på en lägenhet.. Och då kom ångesten.. Hur fan ska jag göra? Jag har möjligtvis annat på g till sommaren om jag lyckas få ihop det jag måste ha ihop... Men... om det inte blir så & jag har tackat nej till en 4.... det känns inte så bra... Och dessutom, visst det är ett rum mer men själva lägenheten är mindre än den jag har nu & även dyrare.. Men tänkte i alla fall se på den & ta ett beslut då & ta ett snack med min rådgivare innan jag bestämmer mig helt.. Så hoppas hon jobbar på måndag... Vi får la se vad som skjer.   

 I går såg jag något så otroligt vackert, norrsken!! Här    Var otroligt häftigt att se på & har inte sett det sedan för ett ex antal år sedan när vi skulle hälsa på min mormor på ett behandlingshem (tror det kallas så) Hon var där efter en op om jag inte minns fel. Så det var tufft. Och annars har det varit lugnt.. Barnen är hos sin far & saknar dom enormt.. Och är det inte barnen som väcker mig så är det katt jäkeln    Så det var upp tidigt idag med men i morgon ska jag sova länge haha blir nöjd om klockan är närmare 7 i alla fall haha fast det beror nog helt & hållet på när jag tar kvällen.. I morgon har jag inga direkta planer. En promenad & möjligtvis sätta mig & brodera lite. Om jag inte börjar med förrådet förstås men det känns otroligt jobbigt att börja med haha Men i morgon kväll är barnen hemma igen & jag längtar!!! 

 Ha en fortsatt trevlig kväll!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards