My heart My life

Alla inlägg den 9 januari 2015

Av Linda - 9 januari 2015 19:35

Haha ja just så känns mitt huvud just nu.. att det är totalt överspäckat av en hel massa beslut som måste tas.. Dock åt det väldigt positiva hållet absolut. Men känns som om man dras åt två håll, att helt plötsligt har man flera val.. Och det är just det med flytten..Jag har ju fått "erbjudande" på en fyra, som dom skickar ut till typ 5 pers som stått i kö.. trodde jag i alla fall.. Jag har preliminärt tackat ja, men ett stort MEN så vet jag nästan 90% att i slutet av sommaren så har vi något annat på gång.. Är det värt att flytta två gånger? Det första året flyttade vi så att säga 3 gånger.. och det fixade vi ju.. Och själv har jag ju inga problem att flytta två gånger.. men jag tänker på barnen... är det så bra? Hade jag bara vetat till 100%, 110, 200 att det är så, har det på papper.. ja då hade jag självklart inte ens funderat.. men nu sitter jag i en lite knepig sits... och så blir det lite jädrar annamma i mig när jag får höra talas om att tydligen får man tala om exakt vem som tackat ja & inte?? Det trodde jag inte... Visst att jag spekulerat i om jag skulle tacka ja, men att bolaget talar om att den & den har tackat ja till en annan som står i samma kö... inte för att det egentligen inte spelar roll i det stora hela men blir lite smått irriterad.. för om jag tar lägenheten (om jag nu får den) så blir ju jag den stora "boven" efter som jag har annat på gång några månader längre fram... Gaaah vilka problem vet ni haha   Men oavsett tror jag innerst inne at jag redan vet svaret på vad det blir om mailet kommer. Att jag egentligen redan bestämt mig   

 Annars då? Ja just nu är jag enormt trött & sliten men utöver det mår jag bra. Jobbade några timmar i onsdags, och sedan var det hem till sjukt barn. Feber på mellan 38-39,5 hela resterande den dagen, och det innebar förstås att jag stannade hemma även i torsdags men då började det äntligen vända för hjärtat & han mådde bättre & var utan feber. Men hostan har han kvar & den får han nog leva med en stund framöver.. Verkar liksom inte helt vilja släppa taget om honom med det första när hostan kommer. Men så länge han har det lugnt på nätterna låter jag det vara.. Ändå inte mycket dom gör åt det om jag skulle kolla med en läkare.. Och han fick nog sist gång han var sjuk med allt vad det var i medicin väg så avvaktar i det längsta. Så nu hoppas jag att vi kan få några lugna månader utan sjukdom (tvivlar på det) men det återstår att se. Lite tråkigt bara att missa "sista"dagen som ersättare men min son är viktigare än något annat. Så vi har bara tagit det lugnt här hemma, byggt lego & han har spelat lite på plattan medans Noah varit på dagis. Och klart det varit konstigt för honom att vara där ensam..  Så nu längtar jag på sätt & vis till måndag, att verkligen få komma igång med vardagen & rutiner. Men först har vi en helg som ska njutas. Och vi har inget planerat förutom att jag måste baka lite bröd. Annars tar vi bara dagen som den kommer. Nää nåt mer har jag inte på hjärtat just nu    

Ovido - Quiz & Flashcards