My heart My life

Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Linda - 10 januari 2015 20:43

Då var denna dag snart till sin ände.. puh.. varit en rätt utmanande dag på sina sätt med bråk & tjafs & mas.. Men har även haft stunder med vänskap & lek. Så en upp & ner dag för oss alla.. Jaa ibland är det tufft att vara ensam om det hela    haft trevligt besök av min kompis med barn & det är alltid lika trevligt att umgås. Har även idag haft funderingar & veling fram & tillbaka.. ska, ska inte & fram & tillbaka.. Men lutar nog mer åt det ena hållet än det andra... Och samtidigt vill jag ju egentligen bara härifrån.. Kanske skulle börja studera spanska för att sedan ta pick & pack & dra till spanien. Haha nej kanske pytte lite överdrivet.. Men till helgen ska jag i alla fall börja packa "överflödet" & rensa förrådet för att oavsett förbereda flytt. Och så måste jag lämna tillbaka en grej till någon.. Något jag helst vill slippa av div orsaker men jag behöver platsen.. Funderar bara på att helt enkelt bara ställa ner grejen & dra.. Haha jag vet det låter jäkligt löjligt men är i en period där det är jäkligt tufft att ens se denne & varför utmana det att jag kanske börjar må sämre igen? Att undvika allt är det bästa just nu.. För vi är nog egentligen lika löjliga & envisa... Av orsaker nog ingen riktigt begriper & minst oss själva... Men men livet går vidare och jag ska försöka skärpa till mig oavsett & försöka bli lite mera social.. För på det området är jag urkass. Har andra i mitt liv som jag vill ha kvar så dags att faktiskt börja ta mer kontakt & bli mera social. För det är dags att leva & inte bara vara hemma & städa hela tiden haha För det är inte det som är det viktiga, även om jag trivs bäst med ordning & reda. Och just det går inte ihop med två barn haha 

 På förmiddagen idag var vi ute i snöovädret. Var riktigt skönt att komma ut & vi byggde "Olaf" och längre än så kom vi inte då Noah absolut skulle in igen. Så han & jag var ute en halvtimme kanske medans Isak stannade ute en dryg timme till efter det. Och när alla var inne igen lekte dom hur bra som helst ihop. Bara så synd att det inte skjer oftare utan det för det mesta är små tjafs om något. Men så är det med två syskon som har väldigt starka viljor    Och speciellt Noah, för får inte han som han vill, ja då jävlar.. Så när det är som värst är det som tuffast för en annan.. Men tur det finns många många fina stunder som gör allt bra igen. Kramar & pussar. Ord som "elsker deg"  & "Du är fin du mamma". Då smälter man & man vet att man gjort något bra   

 I morgon är det dags att smöra på sig en hel massa tålamod för då ska det städas.. Haha & just det är väääldigt utmanande med barnen.. I bland går det riktigt bra medans andra gånger är det helt hopplöst. Men just nu är det väldigt nödvändig.. Ser ut som jaaa.. Och då får jag helt noja så för att jag ska kunna ta det lugnt måste det städas så det i alla fall är rent. Och beroende på vädret så ska vi självklart ut en sväng. Skönt med luft för allas del. Nu ska jag avnjuta lite tv tid för mig själv. Ha en bra kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards