My heart My life

Direktlänk till inlägg 12 januari 2015

Måndag & vardag

Av Linda - 12 januari 2015 19:23

Ja då var måndagen snart över. Har haft en helt ok dag. Blev lite stressigt i morse pga bilen som var igen frusen men hann precis i tid till jobbet i alla fall. Och lämning på dagis var heller inga problem. Och äldste grabben såå nöjd att han äntligen kom iväg på dagis. Och verkar inte som jag har gjort några större misstag under min lilla tid som ersättare. Men saknade lite morgonrutinen man fått in & idag stod jag helt för mig själv vilket just idag var väldigt skönt efter att ha hört lite rykten.. Blev faktiskt riktigt besviken.... Och efter jobbet har jag inte gjort något annat än att lämna barnen till sin far för några timmar & laga lite mat åt mig själv. Sedan dess har jag suttit.. Totalt olikt mig & det är så farligt att sätta sig för det är då jag känner av hur trött jag egentligen är. Har äntligen fått tag i kartonger så skulle egentligen ha packat "överflödet" men har inte haft orken... Jag får nog börja äta lite vitaminer & se om inte det kan hjälpa på tröttheten jag känt av bra länge. Jag har en tendens till att hålla igång tills barnen lagt sig & när jag då väl sätter mig ner är det som om man blir klubbad     Men idag har jag som sagt inte gjort ett enda dugg. Och det här vädret tar verkligen kål på mig.. en dag minus 13 för att nästa vara 3-4 grader och regn!?? Så underbart... om det bara kunde hålla sig på 5-6 minus med lite snö så hade det varit toppen. Men vädret är inget man bestämmer över utan man får bara ta det som det kommer. 

 Har börjat ifrågasätta mig själv lite... Vad är det med mig som får människor inte att tro på mig?? Ser jag ut som en svag människa som ingenting klarar? Jag har klarat mig på egen hand i snart två år med två små barn i stort sett på heltid!! Med sjukdom, mig själv som inte mått bra & allt annat som hänt. Och ändå inger tydligen inte jag något förtroende?? Jag har bevisat gång på gång att jag kan, och ändå så verkar det som om vissa ser mig som en oerfaren skitunge. Jösses folkens, jag är 30 år med rätt så mycket livserfarenhet. Klarat mig igenom en hel massa negativa händelser. Hanterat att folk vänt mig ryggen... Och därfär känns det än en gång otroligt bra att kunna säga: Se där, även om ni inte trodde det så fixade jag det! För det har jag gjort. Kanske inte lika bra som jag hade önskat. Men tycker ändå att det gick helt okej... Men men behöver inte bevisa något för någon annan än mig själv. Jag blir bara starkare. 

 Ååå har en annan lite grej som gör mig lite frustrerad.... vet inte helt vad jag ska göra åt det men börjar tröttna.... Och kan inte skriva så mycket om det... Men det löser sig. Det gör ju allt    Berg & dalar. Livets gång & utmaningar finns det alltid. Så är det. Ny dag i morgon   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards