My heart My life

Alla inlägg den 14 januari 2015

Av Linda - 14 januari 2015 19:48

Jaa då har jag gjort mitt för idag känner jag. Knappt suttit ner sen 5 i morse.   Gått i ett idag. Först jobbet som varit en helt ok dag ändå. Hade först tänkt åka hem tidigare men ångrade mig & hoppade in en stund på en annan avdelning då vi låg så bra till & lite matrial brist på våran. Och man ska ställa upp & hjälpa till där man kan oavsett hur lite lusten är till det   Man blir ju "hemmavan" på ett sätt & det är inte alla gånger så bra. Och ibland är det ändå skönt att göra lite annat. Så då blev jag ändå kvar hela dagen & nöjd över det. Hämtade hem grabbarna från dagis och vi myste en stund innan det var dags att köra dom till sin far. Och idag tog den lämningen sin lilla tid. Först höll Isak fast mig & vi bara kramade & myste en god stund. Han ville gärna följa med mig hem när jag väl fick resa mig upp. Men så till slut släppte han taget & då var det ett ex antal goa pussar & kramar från dom båda innan jag fick gå ut ur dörren. Nästan framme vid bilen så blev jag ropad in igen för då hade Noah börjat komma med underläppen & ville ha ännu en kram. Så tillbaka igen & en massa pussar & kramar på nytt & till slut fick jag åka. Men det är så himla underbart att det är så    Blir så varm i hjärtat över all kärlek man får. Alldeles underbart    Kom i alla fall hem, fick i mig lite mat innan jag började ge mig i kast med nerpackning av div julgrejer som servicet & gardiner & dylikt som är kvar här uppe. Fick packat allt det innan jag fick sms av min kompis & gick över dit på kaffe. Blev dock en kort stund & bara en kopp då jag fick sms om att barnen var på ingång hem då spec Isak var väldigt trött. Fick lagt dom & packat ner ännu en full låda, denna gång full med gardiner   Haha ja som sagt har jag ett lite beroende av gardiner haha men nu packade jag ner det jag vet till 100% inte ska upp eller så innan den planerade flytten. Har säkert en full kartong kvar i lägenheten haha Men är lite skönt att börja tidigt med sortering och så. Ju mindre det är att packa inför flytt desto bättre. Det enda jag känner lite ångest för är själva källarförrådet... Dels att vara där nere ensam & sortera & just att det är ett jobb bara att starta.. för först måste jag ut med en massa grejer för att ens börja rota i kartonger.. Men men nu ska det bli gjort så det är klart. Göra sig av med en massa skit som bara legat där sedan jag flyttade. Skönt att få rensa och få en typ av avslut. Men nu har jag äntligen satt mig ner för att bara ta det lugnt. Funderar på att snart lägga mig i sängen & lyssna färdigt på boken. För nu är den nära slutet & otroligt spännande. Keplers nya. Och rekommenderar den!!! Väldigt bra som dom andra böckerna av honom. Och i morgon är det sista arbetsdagen innan helg. Ska bli skönt och planen är att förrådet ska bli klart redan på fredag eftermiddag/kväll så jag kan ta den sedvanliga städningen på lördag förmiddag. Och sedan kan jag bara ta det lugnt. Blir möjligtvis en fest också under helgen    Vi får se. Nej nu ska jag mysa lite med katten innan det blir kväll 

Ovido - Quiz & Flashcards