My heart My life

Direktlänk till inlägg 22 januari 2015

Snurr, drömmar

Av Linda - 22 januari 2015 19:47

Det snurrar runt i mitt huvud. Att en totalt hemsk vecka kan vändas på några minuter är egentligen ofattbart. För det har varit en hemsk tung vecka på många sätt. Känslan att man tröttnat på allt & bara vill ändra sitt liv totalt upp & ner. Men det är inte bara mitt liv jag hade vänt upp & ner på om jag lägger allt åt sidan & bara "flyr". För det är den känslan jag stort sett haft hela veckan. Att jag velat fly från allt, bara vända ryggen & starta på nytt.. Trött på vissas attityd, att det ska pratas bakom ryggen på en. Att vissa saker antydas som jag inte alls ser någon sanning i. Och att åter sitta här med tankar på, vem är jag? Vad har egentligen folk för uppfattning om mig? Och svaret jag kan se skrämmer mig... att jag inte är den jag trodde jag var... vad har jag blivit? Vad har livet gjort med mig? Från att alltid fått höra att jag är en glad god människa till känslan av att jag är den människor helst undviker.. har blivit en negativ pessimist, oftast i min egen lilla bubbla... skrattar lite.... Och vet inte hur jag ska vända på det? Jag vill vara den där glada sprudlande tjejen jag en gång var.. Men dit är det långt känns det som eftersom jag hela tiden fått motgångar... Och eftersom jag blivit instängd & osocial är det svårt att bevisa att långt därinne finns faktiskt den tjejen. Men som sagt, det tar lite tid att komma dit. Det är backar & krön som ska bestigas innan jag kommer dit. Men sakta & säkert är jag på väg. Jag ska lära mig älska livet igen. Lära mig att ta vara på vänner jag har. Att det finns mer hos mig än jag låter visa. För det gör det faktiskt. Måste lära mig att försöka se det positiva i saker i stället för det negativa. 

 Annars då? Jo förstår ni, nu är det på gång!!!!   Äntligen äntligen    Och nu känns det mer säkert än någonsin & till sommaren blir det flytt!!! Inget är ju förstås helt hundra innan papper är underskrivna, men 99,9%. Vi har blivit eniga om pris. Dock inte helt vad jag tänkt men jag ska verkligen snåla dessa sista månader i lägenheten för det är en del saker som är ett måste att få till när vi flyttar in. Har en lite pusselbit kvar att lösa men det tar jag när "stormen" lugnat sig. Men förutom det så tar jag saker pö om pö. Kommer att sätta upp en plan på hur jag kommer börja & vad som är mest nödvändigt för att jag ska kunna känna att det är mitt hem. Och att man tar ett rum i taget. Gör sig färdig. För att ha saker halvfärdigt är inget för mig. Startar man gör man sig helt klar    Något jag lärt mig genom att se på andra. Haha no more comments på den haha. Men man kan väl säga att tack vare att se hur andra gjort, så gör jag helt tvärt om   Och det gäller på flera plan. Tur jag i alla fall kan lära mig av andras misstag även om jag ibland inte lär mig av mina egna haha Så min värld kommer att bestå i snålhet, räkna och planera. Ååå det känns super!! Lite mera ingående undersökningar & sådant. Så nu är jag åter på gång. Nej nu ska jag fortsätta lite andra undersökningar    innan jag snart tar kvällen då det varit några nätter med dålig sömn, fråga mig inte varför men bara varit sådana nätter. Ha en fin kväll!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards